واحد
بازرسى و نظارت
به منظور
بازرسى و نظارت بر اجراى هر چه
بهتر
قوانين و مقررات مربوط به سازمان و پيشگيرى از بروز هرگونه تخلف و
رسيدگى به
شكايات و
نارضايتيهاى شهروندان و... واحد بازرسى بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه
با
حضور تعدادى پرسنل
واجد شرايط تحت عنوان بازرسى تشكيل و اداره مىگردد. واحد بازرسى
و نظارت با
تشكيل اكيپ
هاى بازرسى و با تقسيم بندى شهر به شش منطقه اصلى و بر اساس
ميزان تردد
و تراكم حمل و نقل خودرو در سطح شهر بر نحوه فعاليت انواع تاكسى
کرمانشاه
نظارت دارد.
بازرسين
سازمان شامل:
1-رسمى: از
نيروهاى رسمى سازمان تاكسيرانى
مىباشند.
2-افتخارى:
از نيروهاى رسمى و با تجربه و آشنا به مسائل ترافيكى و
اجتماعى
ساير ادارات و نهادهاى رسمى انتخاب و بر اساس شرح وظائف مشخص با سازمان
همكارى
مىنمايند.
انواع
بازرسي
الف«
بازرسى نوبه
اى: طبق زمانبندى مشخص و
برنامه
ريزى قبلى و براساس اولويت
ها به صورت روزانه در اكيپ
هاى مختلف انجام
مىشود.
ب« بازرسى
غير نوبه
اى: بر اساس گزارشات واصله از طريق تلفن، كتبى،حضورى
پس از
احراز صحت و سقم گزارش به فوريت پيگيرى و اقدام خواهد شد.
ج« بازرسى
شبانه: طبق
زمانبندى مشخص و برنامه ريزى قبلى براى كنترل ونظارت دقيقتر بر نحوه
فعاليت
انواع تاكسى خصوصاً شركتهاى حمل و نقل مسافر و آژانسهاى تاكسى تلفنى در
ساعاتى از
شب صورت مىگيرد.
تعريف
اكيپ: هر اكيپ بازرسى متشكل از نماينده بازرسى
به عنوان
مسئول اكيپ، مأمور راهنمائى ورانندگى به عنوان عضو و يك نفر راننده
»جمعاً
سه نفر« در قالب
يك اكيپ انجام وظيفه خواهند نمود.
اكيپ
هاى
ثابت: متشكل از
نيروهاى
رسمى سازمان مىباشند كه با خودروهاي واحد بازرسى روزانه طى سه نوبت بر
اساس منطقه
بندى شهر کرمانشاه برابر شرح وظائف در منطقه مربوطه انجام وظيفه
مىنمايند.
انواع اكيپ
اكيپهاى مشترك: متشكل از كليه اكيپهاى گشت مىباشد كه با
تمركز و
تجمع در مكان خاصى از شهر خصوصاً ميادين و مبادى ورودى و چهارراه
هاى
اصلى
شهروظايف محوله را
انجام خواهند داد.
وظايف بازرسى و نظارت:
الف:
بازرسى و نظارت 1- امور خطوط ويژه
و تاكسيهاى
گردشى:
ليست
مشخصات و نحوه فعاليت خطوط ويژه در ادامه شرح داده شده
است.
2-
آژانسهاى تاكسى سرويس و شركتهاى حمل و نقل مسافر درون شهرى:
با
استفاده از
روشهاى مختلف و استفاده از امكانات موجود بر نحوه فعاليت آژانسهاى
تاكسى
سرويس و شركتهاى
حمل و نقل مسافر درون شهرى نظارت داشته كه نتيجه آن به صورت گزارش
تنظيم و
براى اقدامات بعدى در سيستم داخلى سازمان ارائه و از طريق دستگاههاى
ذيربط
نيز پيگيرى و
اقدام مىگردد.
اهم اقدامات در اين رابطه
عبارت است از :
بازديد از
محل احداث
شركتهاى
حمل و نقل مسافر درون شهرى و تهيه گزارش از آنها.
صدور كارت
شناسائى
براى مديران عامل
شركتهاى حمل و نقل مسافر درون شهرى.
صدور برگ
اخطاريه براى
مديران
آژانسهاى تاكسى سرويس و شركتهاى حمل و نقل مسافر درون شهرى براساس
گزارشات
تنظيمى.
صدور لوح
تقدير براى مديران موفق شركتهاى حمل و نقل مسافر درون
شهرى
ابلاغ
بخشنامهها و اطلاعيههاى سازمان به آژانسهاى تاكسى سرويس و شركتهاى
حمل و نقل
مسافر درون شهري
پيگيرى در
خصوص اجراء آراء هيأت انضباطى مربوط به
آژانسهاى
تاكسى سرويس و شركتهاى حمل و نقل مسافر درون شهرى.
3-
سرويس مدارس:
طبق برنامه
ريزى قبلى مشخص و بر اساس تقسيم
بندى
منطقهاى شهر کرمانشاه اكيپهاى ثابت و مشترك نسبت به كنترل مجوز و نحوه
سرويس
دهى خودروهاى
سرويس مدارس و رعايت تعداد ظرفيت از طرف آنها انجام وظيفه مىنمايند.
نظارت و
بازرسى از فعاليت شركتهاى حمل و نقل دانش آموزى
هماهنگى و
همكارى با
مدارس در
ارتباط با كنترل سرويس مدارس و رسيدگى به شكايات و نارضايتىهاى
احتمالى
دانشآموزان و
اولياء آنها و مديران مدارس
ب: رسيدگى
به شكايات:
شهروندان
هرگونه
شكايت خود را در فرم خاصى در واحد بازرسى و نظارت ثبت و يا با شماره
تلفنهاى38246565-38228484
به واحد
بازرسى و نظارت سازمان اعلام نموده كه پس از بررسى موضوع
»در صورت
لزوم با حضور شاكى«، وفق مقررات ، نتيجه در پرونده مربوطه درج مىگردد.
انواع
شكايت 1- حضوري 2- تلفنى
ج: بازديد
فنى انواع تاكسى:
بازديد فنى
خودرو توسط
يك نفر از پرسنل آشنا به امور فنى خودرو انجام و بر اساس مفاد فرم
مربوطه
گزارش لازم تنظيم و براى اقدامات بعدى به قسمتهاى مربوطه ارجاء مىگردد.
د:
دبيرخانه هيأت انضباطى:
1- كليه
پرونده هايى كه از قسمتهاى مختلف جهت
طرح در
هيأت انضباطى ارسال مىگردد توسط دبيرخانه قبل از ارسال در جلسه هيأت،
پرونده از
نظر شكل تنظيم و اسناد و مدارك آن بررسى و پس از تكميل و رفع نواقص
احتمالى و
تهيه روكش خلاصه پرونده و اقدامات انجام شده زمان رسيدگى با هماهنگى
ساير
اعضاى هيأت
انضباطى مشخص و اقدام مىگردد.
2- پس از
رسيدگى و صدور رأى هيأت
انضباطى،
دبيرخانه موظف است در اسرع وقت و در فرصت قانونى نسبت به ابلاغ رأى به
سازمان
ابلاغ و تا حصول نتيجه از طريق قسمتهاى ذيربط سازمان يا دوائر و
نهادهاى
مختلف مرتبط با
پرونده پيگيرى و اقدام نمايد.
ه: امور
ادارى و رايانه
انجام
كليه
مكاتبات ادارى اعم از درون يا برون سازمانى »تهيه گزارشات، انواع
نامهها و
مكاتبات
و...« و ثبت كليه »اخطاريه
ها، شكايات، آراء هيأت انضباطى، مدارك و
لوازم
جمع آورى شده،
گزارشات اژانسها و شركتهاى حمل و نقل مسافر و...« در سيستم رايانه
واحد
بازرسى و نظارت را به عهده دارد.
|