امضاي تفاهم نامه همکاري تاکسيراني با معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان

 

سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهرداري کرمانشاه تفاهم نامه همکاري مشترکي با معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان امضا کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، اين سازمان و معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان به منظور همکاري در جهت کنترل و پيشگيري از وقوع جرم و کاهش آسيب هاي اجتماعي و توانمندسازي تاکسيرانان از لحاظ قدرت تعامل با شهروندان، به عنوان قشري که بيشترين ارتباط را با لايه هاي مختلف جامعه دارند، تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، با تأکيد بر اينکه عوامل وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي چند وجهي است و مؤلفه هاي مختلفي در وقوع آن مؤثر است، گفت: کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي نيازمند همکاري تمام دستگاهها و سازمانهاي کشور است و هم افزايي توان و امکانات همه دستگاهها را مي طلبد.
به گفته سجاد سليماني اين تفاهم نامه در 6 ماده و دو نسخه با موضوع توسعه همکاري هاي مشترک و بهره مندي از ظرفيت، توانمندي و تجارب طرفين به منظور پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي تنظيم و منعقد شده است.
وي گفت: تدارک همفکري ها و همکاري لازم در زمينه هاي اطلاع رساني، تبليغاتي و ساير مواردي که در تحقق بند 5 از اصل 156 قانون اساسي و تبصره هاي ذيل قانون پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران لحاظ گرديده،تعامل به منظور مشارکت در پيشگيري و وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي و گسترش فرهنگ و مسئوليت اجتماعي جامعه، همکاري و به اشتراک گذاري مناسب ظرفيت هاي موجود طرفين تفاهم نامه و ايجاد بستر مناسب جهت ارتقاء سطح دانش تاکسيرانان در زمينه هاي پيشگيري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي، از اهداف اين تفاهم نامه است.
سليماني در ادامه برگزاري دوره هاي آموزشي مهارت هاي زندگي(کنترل خشم و تاب آوري و ارتباط کلامي مؤثر با رويکرد ديني و مذهبي، مهارت حل مسئله و...)، مشارکت و همکاري در برگزاري همايش ها و کارگاههاي مرتبط با آسيب هاي اجتماعي براي رانندگان حمل و نقل درون شهري و خانواده هاي آنان را از موارد همکاري طرفين تفاهمنامه برشمرد.
وي با بيان اينکه نهاد شهرداري و حمل‌ونقل درون‌شهري(تاکسي) ارتباط مستقيمي با مردم دارد و شهروندان در طول روز چندين بار از تاکسي هاي درون‌شهري استفاده مي‌کنند که قرار است از اين موضوع استفاده کنيم،يادآور شد: در فاز اول تاکسيرانان در مسيرهاي مختلف شامل تاکسي فرودگاه، تاکسي بي‌سيم و تاکسي گردشي تحت پوشش آموزش و مفاد اجرايي مورد امضاي تفاهمنامه قرار مي‌گيرند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، مدت زمان اين تفاهم نامه همکاري را از تاريخ انعقاد آن به مدت دو سال اعلام کرد و تصريح کرد: در صورت توافق طرفين به مدت مشابه تمديد مي شود.  
تاریخ ثبت : 2/4/1397    ساعت ثبت : 13:19