مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه تأکيد کرد:
از تردد سرويسهاي غيرمجاز مدرسه در سال تحصيلي جديد جلوگيري خواهد شد

 

* امکان کنترل الکترونيکي رانندگان و خودروهاي سرويس مدارس، از لحاظ امنيت ، ايمني و صلاحيت مهيا شده است
با نزديك شدن به فصل بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد، طرح جلوگيري از فعاليت سرويسهاي غيرمجاز مدرسه توسط سازمان تاکسيراني شهرداري کرمانشاه در دستور کار اين سازمان قرار گرفت.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه، با بيان اينکه ساماندهي سرويسهاي مدارس يكي از مواردي است كه ميتواند در كاهش حجم ترافيك و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي مؤثر باشد، گفت: ساماندهي سرويسهاي مدارس با همكاريمشترك سازمان تاکسيراني، پليس راهور و آموزش و پرورش از ماهها قبل در سطح شهر کرمانشاه آغاز و جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده است تا همزمان با بازگشايي مدارس بتوان سرويسهاي مدارس را فعال كرده و از تردد خودروهاي فاقد مجوز جلوگيري نمود.
به گزارش روابط عمومي تاکسيراني، سجاد سليماني در مورد شرايط رانندگان سرويسهاي مدارس گفت: اين رانندگان بايد گواهي عدم اعتياد، گواهي عدم سوءپيشينه ، معاينه فني خودرو ، گواهينامه رانندگي معتبر و......نيز به همراه داشته باشند.
وي با تأکيد بر اينکه تنها سرويسهاي مدرسه داراي برچسب سرويس سال 97 ، مي توانند در زمينه جابجائي دانش آموزان فعاليت داشته باشند، تصريح کرد: پس از دريافت تأييديه ها و گواهي هاي خواسته شده، برچسب سرويس مدرسه بر روي شيشه خودرو نصب خواهد شد و راننده و خودروي مورد تأييد مي تواند در جابه جايي دانش آموزان فعاليت کند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، از مديران مدارس و همچنين والدين خواست كه براي جابهجايي فرزندان خود از سرويسهاي معتبر و داراي برچسب استفاده كنند.
سليماني يادآورشد: سازمان تاکسيراني با همکاري اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور براي اولين بار سامانهاي راهاندازي کرده است، تا والدين بتوانند در صورت نياز با نصب اپليکيشن مربوطه ،سرويس و مسير حرکت رفت و برگشت آنرا از درب منزل تا مدرسه رصد نمايند که البته اين امر مستلزم ثبت اطلاعات والدين و دانش آموزان در سامانه سپند (سامانه پايش ناوگان دانش آموزي ) به نشاني irtusepand.irمي باشد.
وي با اشاره به اينکه اطلاعات تمام رانندهها در اين سامانه به صورت پرونده الکترونيک ثبت و در اختيار تاکسيراني قرار دارد، افزود: با ثبت اين اطلاعات ، سوء پيشينه راننده ، آزمايش عدم اعتياد ، معاينه فني خودروها و.....وارد سامانه ميشوند و امکان کنترل هم از لحاظ امنيت و ايمني و هم از نظر صلاحيت به صورت الکترونيک مهيااست.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تصريح کرد: رانندگان در اين سامانه داراي پروفايل کاملي از اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس، عدم اعتياد و سوء پيشينه و... هستند.
به گفته سليماني آموزش و پرورش نيز صرفا شرکت هايي را به رسميت ميشناسد که مجوز سازمان تاکسيراني را دارند. بنابراين تاکسيراني به عنوان دبير کارگروه ماده 18وظيفه سطوح تشخيص صلاحيت و صدور مجوزها را برعهده دارد.  
تاریخ ثبت : 18/6/1397    ساعت ثبت : 8:3