نارضايتي سازمان تاکسيراني کرمانشاه از فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي

 

نارضايتي سازمان تاکسيراني کرمانشاه از فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه گفت: تاکسي‌هاي اينترنتي اسنپ و ماکسيم معيشت ??هزار راننده تاکسي را در کرمانشاه تهديد مي‌کنند.
سجاد سلماني در گفت وگو با خبرنگار تسنيم در کرمانشاه، با بيان اينکه شرکت‌هاي تاکسي اينترنتي فاقد مجوز وضعيت معيشتي رانندگان تاکسي را که سال‌ها مخارج زندگي خود را از اين راه تأمين کرده مختل کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به قيمت‌هاي شرکت‌هاي حمل و نقل اينترنتي، رقابت با آنها براي تاکسيراني دشوار شده و وضعيت اقتصادي رانندگان را تحت‌تأثير قرار داده است.
ديرعامل سازمان تاکسي‌راني کرمانشاه با اشاره به اينکه فعاليت شرکت‌هاي حمل و نقل اينترنتي بايد براساس ضوابط قانوني و مجوزهاي لازم باشد، عنوان کرد: فعاليت تاکسيرانان در حوزه حمل و نقل مشمول قوانيني است که متأسفانه تاکسي‌هاي شرکت‌هاي اينترنتي اسنپ و ماکسيم با وجود اعلام همکاري اين سازمان زيرمجموعه اين قوانين قرار نمي‌گيرند.
وي خاطرنشان کرد: مشکلات ناشي از فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي را در جلسات متعدد با مسئولان مطرح کرديم و اين مشکلات تنها مربوط به شهر کرمانشاه نيست و ديگر رانندگان تاکسي هم در ساير شهرها با اين معضل مواجه‌ هستند.
سليماني با بيان اينکه رانندگان تاکسي‌هاي اينترنت فاقد مجوز بدون گذراندن مراحل قانوني و کسب مجوز از دستگاه‌هاي ذي‌ربط به جابه‌جايي مسافر با قيمت ارز ان‌تر اقدام کرده‌اند، بيان کرد: رانندگان تاکسي‌هاي اينترنتي مجوز فعاليت از شهرداري ندارند و شيوه آنها براي جذب مشتري، گرفتن نرخ پايين و خارج‌ از عرف تعيين شده است.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه با بيان اينکه برخي از رانندگاني که در اسنپ فعاليت مي‌کنند، گواهينامه معتبري براي جابه‌جايي مسافر درون شهري ندارند، عنوان کرد: رانندگان تاکسي اينترنتي اسنپ، هنگام تصادف مشکلات عديده‌اي براي خود و مسافران به وجود مي‌آورند.
وي خاطرنشان کرد: با دستور مراجع ذي‌صلاح مبني بر جلوگيري از فعاليت شرکت‌هاي تاکسي آنلاين فاقد مجوز در راستاي وظايف ذاتي سازمان تاکسيراني، شرکت تاکسي اينترنتي اسنپ و ماکسيم توسط پليس نظارت بر اماکن و به‌خاطر عدم توجه به هشدار‌هاي قبلي، در دو نوبت پلمب و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري به عمل آمد.
سليماني با بيان اينکه فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي در سطح شهر کرمانشاه مطابق با ضوابط و مقررات ساير تاکسي‌ها فعال زير نظر سازمان‌هاي تاکسيراني است، بيان کرد: از آنجايي که شهرداري متولي حمل و نقل عمومي درون شهري است پس فقط شرکت‌هاي که داراي مجوز قانوني از سوي سازمان تاکسيراني هستند مي‌توانند در اين زمينه فعاليت کنند  
تاریخ ثبت : 6/10/1397    ساعت ثبت : 10:29