مدير عامل سازمان تاکسيراني :فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي، معيشت 9800 راننده تاکسي کرمانشاه را تهديد مي‌کنند

 

سجاد سليماني گفت: تاکسي‌هاي اينترنتي اسنپ و ماکسيم معيشت 9800 هزار راننده تاکسي و 700 آژانس تلفني را در کرمانشاه تهديد مي‌کنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني ، سجاد سليماني گفت : وضعيت معيشتي تاکسي‌هاي کرمانشاه را با ورود غيرقانوني برخي از تاکسي‌هاي اينترنتي بد و تهديدآميز عنوان کرد و افزود: شرکت‌هاي تاکسي اينترنتي فاقد مجوز وضعيت معيشتي رانندگان تاکسي را که سال‌ها مخارج زندگي خود را از اين راه تأمين کرده مختل کرده‌اند.
وي با تأکيد بر اين مطلب که قيمت‌هاي غيرمنطقي شرکت‌هاي حمل‌ونقل اينترنتي، قدرت رقابت براي تاکسي‌هاي کرمانشاه را گرفته است، ابراز داشت: فعاليت تاکسي‌هاي کرمانشاه در حوزه حمل‌ونقل مشمول قوانيني است که متأسفانه تاکسي‌هاي شرکت‌هاي اينترنتي اسنپ و ماکسيم باوجود اعلام همکاري اين سازمان عملاً زيرمجموعه اين قوانين قرار نمي‌گيرند.
سليماني بزرگ‌ترين آسيب احتمالي استفاده از تاکسي‌هاي اينترنتي را براي مردم، عدم امنيت کافي عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: رانندگان تاکسي‌هاي اينترنت فاقد مجوز بدون گذراندن مراحل قانوني و کسب مجوز از دستگاه‌هاي ذي‌ربط به جابه‌جايي مسافر باقيمت ارزان‌تر اقدام کرده‌اند، که مي‌تواند بسيار خطرناک و آسيب‌زا باشد.
به گفته مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه رانندگان تاکسي‌هاي اينترنتي مجوز فعاليت از شهرداري ندارند و شيوه آن‌ها براي جذب مشتري، گرفتن نرخ پايين و خارج‌ از عرف تعيين‌شده است و حتي برخي از رانندگاني که در اسنپ فعاليت مي‌کنند، گواهينامه معتبري براي جابه‌جايي مسافر درون‌شهري ندارند.
سليماني اعلام داشت: با دستور مراجع ذي‌صلاح مبني بر جلوگيري از فعاليت شرکت‌هاي تاکسي آنلاين فاقد مجوز در راستاي وظايف ذاتي سازمان تاکسيراني، شرکت تاکسي اينترنتي اسنپ و ماکسيم توسط پليس نظارت بر اماکن و به خاطر عدم توجه به هشدار‌هاي قبلي، در دو نوبت پلمپ و از ادامه فعاليت آن‌ها جلوگيري به عمل آمد.
وي تصريح کرد: فعاليت تاکسي‌هاي اينترنتي در سطح شهر کرمانشاه مطابق با ضوابط و مقررات ساير تاکسي‌ها فعال زير نظر سازمان‌هاي تاکسيراني است و با توجه به اين مهم که شهرداري متولي حمل‌ونقل عمومي درون‌شهري است پس فقط شرکت‌هاي که داراي مجوز قانوني از سوي سازمان تاکسيراني هستند مي‌توانند در اين زمينه فعاليت کنند.  
تاریخ ثبت : 26/10/1397    ساعت ثبت : 8:43