تعرفه واردات لاستيك را كاهش مي دهيم

 

تعرفه واردات لاستيك را كاهش مي‌دهيم رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اينكه تلاش مي‌كنيم تا تعرفه واردات لاستيك كاهش يابد، گفت: 60 درصد مواد مصرفي خودروها لاستيك و روغن است كه تلاش داريم آنها را كنترل كنيم.
به گزارش خبرگزاري فارس محمد رويانيان در همايش تبيين هدفمند‌سازي يارانه در بخش حمل و نقل عمومي كه با حضور رانندگان بخش‌هاي مختلف حمل و نقل استان زنجان برگزار شد، با تبيين طرح هدمند‌سازي يارانه‌ها اظهار داشت: در طول 30، 40 سال گذشته مصرف سوخت در كشورمان 10 برابر شده است كه با اين رويه در آينده نزديك و تا 15 سال آينده به وارد كننده نفت تبديل مي‌شويم.
وي با بيان اينكه اين امر يعني مرگ اقتصادي كه به نوعي انحلال ساختار سياسي اجتماعي است، تصريح كرد: ما بايد به دنيا اثبات كنيم كه مي‌توانيم در اين زمينه با تكيه بر ارزش‌هاي ديني اقدامات موثري را انجام دهيم.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با بيان اينكه طرح هدمند سازي يارانه‌ها يك اقدام وسيع و گسترده در راستاي ادامه روند جمهوري اسلامي ايران است، ادامه داد: طرح هدفمندسازي يارانه‌ها يك جراحي بزرگ اقتصادي و اقدام بزرگ براي نجات ايران اسلامي است.
وي با بيان اينكه طرح هدمند‌سازي يارانه‌ها نخستين گام در راستاي توسعه ايران اسلامي است، افزود: بايد اين گام را براي آينده‌اي روشن و اميدوار كننده برداريم و در راستاي موفقيت آن تلاش كنيم.
رويانيان افزود: اگر بتوانيم اين گام را درست برداريم مي‌توانيم اميد داشته باشيم كه ايران اسلامي قطعا مقتدرترين نظام جهان خواهد بود.
وي با بيان اينكه امروز استراتژي و انديشه ايران اسلامي و تفكر ايران اسلامي ايران و اسلام ناب محمدي برگرفته از مكتب امام حسين (ع) و مكتب امام علي (ع) است و اين مكتب قابليت رهبري همه جهان را دارد، اظهار داشت: اين مكتب فرهنگي و تفكر اسلامي ايران نشان داده كه مي‌تواند در اين جهان هدايتگر باشد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با بيان اينكه بزرگ‌ترين اتفاقي كه در راستاي اجراي طرح تحول اقتصادي روي مي‌دهد در بخش حمل و نقل است، تصريح كرد: تاثير اين طرح بيشتر روي سوخت مانند گاز، گازوئيل و بنزين و تغيير در قيمت آنهاست كه مردم نيز در اين زمينه بيشتر نگراني دارند. وي با اشاره به اينكه قرار نيست با اجراي طرح هدمفمند‌سازي يارانه‌ها همه مشكلات حل شود، تصريح كرد: بايد در اجراي اين طرح همه همكاري كنند و در بخش نخست نيز بايد همه وظيفه خود را به درستي انجام دهند.
رويانيان با بيان اينكه در اجراي اين طرح 102 برنامه بلند‌مدت، كوتاه مدت و ميان‌مدت پيش‌بيني شده است، تصريح كرد: از اين برنامه‌ها 36 برنامه كوتاه‌مدت، 44 برنامه ميان‌مدت و 22 برنامه بلند‌مدت است.
وي با اشاره به اينكه اين برنامه‌ها از سال 90 به مدت پنج سال اجرا مي‌شود، تصريح كرد: توسعه دو برابري و افزايش ظرفيت چهار برابري راه‌آهن و توسعه ناوگان اتوبوس، ميني‌بوس و ون از جمله اقداماتي است در اين برنامه اجرايي مي‌شود.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با بيان اينكه در حال حاضر از يك‌هزار و 90 شهر كشور فقط در 95 شهر اتوبوس شهري وجود دارد، تصريح كرد: بايد ناوگان اتوبوسراني را در كشور توسعه و نوسازي كنيم.
وي از ديگر اقدامات در بخش حمل و نقل را بيمه رانندگان اين بخش اعلام كرد و گفت: در حال حاضر 600 هزار راننده بيمه خويش فرما و تعدادي بيمه شركت‌ها و 900 هزار راننده نيز بدون بيمه هستند كه دولت تلاش دارد كه همه راننگان بيمه شوند.
رويانيان با بيان اينكه پس از اجراي اين طرح اجازه مي‌دهيم تا درصد واقعي، كرايه‌ها بالا برود، افزود: اين قيمت طوري انتخاب شده تا مبلغ افزايش قيمت سوخت مصرفي جبران شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه تلاش مي‌كنيم تا تعرفه واردات لاستيك كاهش يابد، ادامه داد: 60 درصد مواد مصرفي خودروها لاستيك و روغن هستند كه تلاش داريم آنها را كنترل كنيم.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور همچنين در ادامه سخنان خود از نوسازي 75 هزار تاكسي، 22 هزار وانت‌بار و 2 هزار و 500 ميني‌بوس در كشور خبر داد.
وي با اشاره به ايجاد خط اعتباري در گردش براي رانندگان افزود: اين خط اعتباري و مبلغ پرداختي بدون ضامن و وثيقه صورت مي‌گيرد.
رويانيان با اشاره به نقش رانندگان در اجراي طرح هدفنمد سازي يارانه‌ها در كشور گفت: همانطور كه رانندگان در 26 آذر به فرمان امام راحل به جبه‌هاي حق عليه باطل شتافتند، تصريح كرد: بايد در اجراي اين طرح نيز رانندگان در خط مقدم باشند و در اجراي اين طرح همكاري كنند.  
تاریخ ثبت : 20/9/1389    ساعت ثبت : 12:27