گراني نوسازي خودرو هاي فرسوده را هم متوقف کرد

 

به گزارش روابط عمومي اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور به نقل از اقتصاد ايران آنلاين ، قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد که در سال 91 حتي يک دستگاه تاکسي،کاميون و اتوبوس فرسوده نوسازي نشده است .
به گفته عبدالله جلالي افزايش شديد و کاهش توليد داخلي موجب شده تا طرح نوسازي خودرو هاي فرسوده متوقف شود.وي افزود براي حل اين مشکل جلساتي را با خودروسازان کشور برگزار کرديم ولي متاسفانه به نتيجه اي نرسيديم و قرار شد در آينده براي يافتن راهکاري عملي مذاکرات ادامه پيدا کند.
در حال حاضر متقاضيان بسياري براي نوسازي تاکسي خود در انتظار هستند ولي پرواز قيمت خودرو اجازه نوسازي هيچ خودرويي را نمي دهد.
جلالي با اشاره به افزايش چشمگير خودروهاي سنگين گفت: به دليل افزايش شديد قيمت کاميون و اتوبوس متقاضيان نوسازي از عهده پرداخت هزينه آن بر نمي آيند و بر همين اساس در بخش اتوبوس به جاي نوسازي به سمت بازسازي ناوگان فرسوده رفته ايم تا علاوه بر اصلاح ناوگان با عمر بالا پاسخگوي متقاضيان باشيم.
در سالهاي اخير با نوسازي بيش از يک ميليون دستگاه خودروي فرسوده گام هاي بلندي براي نوسازي ناوگان حمل ونقل کشور برداشته شد و در بخش تاکسي هاي درون شهري متوسط سن آن به حدود شش سال رسيد ولي توقف اين طرح از ابتداي سال جاري ضربه جبران ناپذيري به طرح نوسازي خودروهاي فرسوده وارد کرد.
گفتني است پيش از آنکه کاهش توليد و افزايش قيمت باعث توقف نوسازي تاکسي شود جلوگير ي پليس از شماره گذاري تاکسي ها به دليل نداشتن کيسه هوا مانعي بر سر راه نوسازي بود.
با توجه به اينکه آلودگي هوا و همچنين مصرف سوخت بالا دو چالش اساسي اقتصاد ايران است اجراي طرح نوسازي خودرو هاي فرسوده مي توانست بخش عمده اي از مشکلات را حل کند که متاسفانه مشکل صنعت خودروسازي کشور دامان اين طرح ملي را نيز گرفت .  
تاریخ ثبت : 17/12/1391    ساعت ثبت : 7:44