دکتر شفيعي، رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور:کارت‌هاي کرايه‌اي بنزين مي‌سوزد

 

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکيد بر اينکه تمامي کارت‌هاي کرايه‌اي بنزين و گازوئيل تا پايان فروردين ماه سال 92 مي‌سوزد، اعلام کرد: فعلا هيچ سناريويي براي افزايش قيمت يا تغيير سهميه‌هاي بنزين خودروها در دولت نهايي نشده است.
سيدمجتبي شفيعي با رد ادعاي برخي مديران شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي مبني بر نبود کارتهاي سوخت کرايه اي، گفت: پايش و رصد تراکنش کارت‌هاي هوشمند سوخت نشان مي‌دهد که تراکنش برداشت بنزين و گازوئيل نيمه يارانه‌اي و آزاد برخي از کارت‌هاي سوخت غير واقعي و غير طبيعي بوده است.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اينکه برخي از کارتهاي هوشمند بنزين و گازوئيل توسط افراد سودجو کرايه داده مي شود، تصريح کرد: افزايش تعداد کارت‌هاي اجاره اي بنزين و گازوئيل حتي منجر به افزايش مصرف اين فرآورده‌هاي نفتي در برخي از استان‌هاي کشور و به ويژه شهرهاي مرزي شده است.
اين عضو کابينه دولت دهم با يادآوري اينکه اخيرا سامانه اي براي رصد و پايش بيشتر کارت‌هاي هوشمند سوخت طراحي و راه اندازي شده است، بيان کرد: آن دسته از کارت‌هاي سوختي که مصرف سوخت و تراکنش‌هاي کاذب داشته باشند با راه‌اندازي اين سامانه جديد شناسايي خواهند شد.
اين مقام مسئول با بيان اينکه اميدواريم که با تذکر مسئولان مختلف شاهد اجاره کارت‌هاي سوخت نباشيم، يادآور شد: با اين وجود، از اواخر فروردين ماه سال آينده تمامي کارت‌هاي سوخت کرايه‌اي باطل خواهد شد.
شفيعي همچنين در خصوص آخرين وضعيت افزايش قيمت يا تغيير سهميه هاي بنزين براي سال آينده، توضيح داد: هنوز هيچ سناريويي براي افزايش قيمت و يا تغيير سهميه هاي بنزين در دولت نهايي نشده است.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور با بيان اينکه فعلا تغييرات بنزيني مطرح شده در حد گمانه زني است، خاطرنشان کرد: در صورت هر گونه تغيير در قيمت و يا نظام سهميه‌بندي بنزين، ستاد سوخت اطلاع رساني خواهد کرد.
سامانه پيامكي 3000020 ارتباط مستقيم رانندگان با مسئولان
وي گفت: رانندگان مي‌توانند هرگونه انتقاد، پيشنهاد و يا شكايت را با سامانه پيامكي 3000020 به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور اعلام كنند و مطمئن باشند كه به مشكلات آنها رسيدگي خواهد شد
تخفيف 35 درصدي بيمه ايران براي رانندگان تاكسي، وانت بار و آژانس‌هاي داراي كد
به گفته وي تخفيف بيمه شخص ثالث رانندگان، حمل و نقل عمومي، يكي از برنامه‌هاي تكريم اين رانندگان است كه تمامي رانندگان تاكسي و وانت بارها و همچنين آژانس‌هاي داراي پروانه مي‌توانند با مراجعه به دفاتر بيمه ايران از تخفيف 35 درصدي بيمه شخص ثالث استفاده كنند
. پيگيري بيمه خدمات درماني و تامين اجتماعي رانندگان
ريييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور همچنين از پيگيري بيمه خدمات درماني و تامين اجتماعي رانندگان خبر داد و گفت:‌بسته‌هاي حمايتي در حوزه‌هاي رفاهي براي رانندگان در نظر گرفته شده كه در سايت جامعي كه رونمايي خواهد شد اين خدمات رفاهي اعلام مي‌شود.
به گفته وي رانندگان حمل و نقل عمومي كه شامل بسته‌هاي حمايتي دولت مي‌شوند حدود دو ميليون نفر هستند كه در بخشهاي مختلف حمل و نقل عمومي به شهروندان خدمات ارائه مي‌دهند البته در اين طرح رانندگاني كه تنها داراي وانت بار بوده و از سهميه سوخت خودرو استفاده مي‌كنند نه تنها سهميه سوختشان قطع مي‌شود بلكه نمي‌توانند از بسته‌هاي حمايتي دولت استفاده كنند.
وي در ادامه به تبليغات در ناوگان تاكسيراني اشاره كرد و گفت:‌ اين طرح در صورتي كه به درستي اجرا شود طرح موفقي است و مي‌تواند تا سقف 500 هزار تومان به درآمد رانندگان تاكسي اضافه كند.
افتتاح 50 جايگاه CNG قبل از تعطيلات نوروز
ريييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور خاطرنشان كرد: قبل از تعطيلات نوروز 50 جايگاه CNG به بهره برداري مي‌رسد و مقرر شده 50 جايگاه ديگر كه به دليل بدهي از سرويس خارج شده بودند با دستور معاون اول رييس جمهور به طور موقت بازگشايي شده و خدمات رساني به شهروندان را در ايام نوروز داشته باشند.
وي درباره تغييرات قيمت بنزين در سال 92 نيز گفت: گمانه زني‌ها و شايعات در اين خصوص زياد است اما هيچكدام منطبق بر تصميم گيري و سياست دولت نيست و سناريوها و روشهاي مختلفي كه در دولت در دست بررسي است منطبق با موضوعاتي كه عنوان مي‌شود نيست.
شهروندان فقط با كارت سوخت خودروي خود سوختگيري كنند
دكتر شفيعي با بيان اينكه ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت برنامه‌ ويژه‌اي را براي پايش سوخت دارد، از مردم خواست تنها از كارت سوخت خود به ويژه در حوزه سوخت گازوئيل استفاده كنند، چرا كه در اين زمينه موضوع پايش سوخت در دستور كار است. لذا افراد از قرض دادن و يا كرايه دادن كارت خود به ديگران خودداري كنند.
وي ادامه داد: البته اين روند در خودروهاي سنگين مشاهده مي‌شود كه افراد بايد براي جلوگيري از مشكلات بعدي كه ممكن است براي آنها ايجاد شود از اين اقدام بپرهيزند.
ابطال كارت سوخت موتورسيكلت‌هاي بدون پلاك ملي
دكتر شفيعي در حوزه موتورسيكلت‌ها نيز گفت: با توجه به مصوبه‌اي كه كارگروه حمل‌ونقل و مديريت سوخت كشور داشته، موتورسيكلت‌هايي كه پلاك ملي ندارند سهميه سوختشان قطع مي‌شود.
وي ادامه داد: دارندگان اين گونه موتورسيكلت‌ها تنها تا نيمه فروردين ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح پلاك ملي موتورسيكلت خود اقدام كنند در غير اين صورت سهميه سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به اينكه افرادي كه خودرو يا موتورسيكلت آنها در پاركينگ پليس متوقف شده است حداكثر دو ماه فرصت ترخيص دارند اگر در مدت مقرر مراجعه نكنند سهميه سوخت براي اين افراد نيز در نظر گرفته نخواهد شد.
دكتر شفيعي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره اينكه پليس اعلام كرده خودروهاي فاقد دو كيسه هوا را شماره گذاري نمي‌كند، آخرين تصميمات درباره شماره گذاري تاكسي‌ها چيست؟ گفت: اينكه تاكسي‌ها بايد داراي دو كيسه هوا باشند تصميم درستي نبوده و در هيچ كجاي دنيا چنين الزامي وجود نداردو با توجه به اينكه يك تصميم سختگيرانه بوده محقق نشده است.
وي ادامه داد: در تلاش هستيم تا قبل از پايان امسال در جلسات كارگروه حمل و نقل بتوانيم اين موضوع را اصلاح كرده و تغيير دهيم تا حداكثر يك كيسه هوا براي شماره گذاري تاكسي‌ها كافي باشد و اگر اين موضوع اصلاح شود مشكل شماره گذاري تاكسي‌ها نيز برطرف خواهد شد.
وي در پاسخ به سئوالي ديگري درباره تعرفه واردات خودرو و تدابيري كه از سوي رياست جمهوري اعلام شد و همچنين برنامه ستاد حمل و نقل كشور براي ورود خودروهاي خارجي به ناوگان تاكسيراني كشور گفت: اخيرا مصوبه‌اي از سوي شوراي عالي ترافيك ارائه شده كه بر اساس آن خودروهاي مگان، ال 90 و يك خودروي ديگر وارد ناوگان تاكسيراني شوند.
وي گفت: با توجه به اينكه منع شماره‌گذاري اين خودروها براي تاكسيراني از بين رفته است، اگر خودروسازان همكاري‌هاي لازم را داشته باشند، مشكلات حمل و نقل عمومي در توسعه و جايگزيني خودروهاي جديد به ناوگان تاكسيراني از بين خواهد رفت. اما چنانچه خودروسازان همكاري لازم را در تامين خودرو نداشته باشند پيش بيني‌هاي لازم براي واردات خودروهاي خارجي و ورود آنها به ناوگان تاكسيراني در دستور كار قرار گرفته است.
رييس مديريت حمل و نقل و سوخت كشور درباره راه اندازي خط توليد خودروهاي ويژه تاكسي در كارخانجات داخلي كشور گفت: پيشنهاد اين طرح از سوي شركت سايپا اعلام شده تا مشخصات خودرو را مشخص كنيم البته طراحي اين شركت براي تاكسي ويژه هنوز نهايي نشده است  
تاریخ ثبت : 27/12/1391    ساعت ثبت : 7:58