تمام ايستگاه‌هاي تاکسي درون شهري کرمانشاه شناسنامه‌دار مي‌شوند

 

به گزارش روابط عمومي سازمان تاكسيراني شهرداري: مدير عامل سازمان تاكسيراني كرمانشاه از ساماندهي خطوط تاکسي در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: کار ساماندهي اين خطوط تا پايان ارديبهشت به پايان رسيده و تمام ايستگاه‌هاي تاکسي درون شهري کرمانشاه شناسنامه‌دار مي‌شوند.
رضا قاسمي فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با ساماندهي خطوط تاکسي در کرمانشاه روي تابلوي تمام ايستگاه‌ها مبدا، مقصد، نماينده‌ي خط و كد تاكسي‌ها مشخص شده تا از تجمع اتومبيل‌هاي ديگر مقابل ايستگاه‌ها جلوگيري ‌شود.
وي افزود: با اين اتفاق هر راننده از مسير خود و ديگران آگاه شده و در اين صورت كسي نمي‌تواند از قانون جديد تخطي کرده و هر تاكسي سر جاي خودش قرار مي‌گيرد.
قاسمي فر ادامه داد: تاكسيراني سازماني مديريتي و نظارتي بر ناوگان درون شهري( تاكسي گردشي، مسيري، ون و آژانس‌ها) است که از جمله وظايف آن مي توان به نرخ گذاري بر كرايه‌ي تاكسي‌ها، كنترل تمام خطوط تاكسيراني، ايجاد امكانات رفاهي براي رانندگان ناوگان درون شهري و رسيدگي به شكايات مردم اشاره کرد.
وي گفت: هم اکنون 10 هزار دستگاه تاكسي در ناوگان حمل و نقل تاکسيراني کرمانشاه در حال فعاليت هستند.
قاسمي فر درخصوص مشكلات بيمه‌ي رانندگان تاکسي گفت: سازمان تاكسيراني طي درخواستي به اتحاديه كل كشور و همچنين شهردار كرمانشاه براي رفاه رانندگان تاكسي تقاضاي قرار دادن رانندگان تاکسي در مشاغل سخت و کاهش ميزان بيمه اين افراد اشاره کرد.
وي افزود: بر اين اساس بايد رانندگان تاکسي نيز چون ديگر افرادي که در مشاغل سخت فعاليت مي کنند از مزاياي استراحت پزشكي همراه با حقوق بهره مند باشند که هم اکنون در حال بررسي است.
مديرکل تاکسيراني کرمانشاه گفت: هم اکنون رانندگان تاكسي مي‌توانند از مزاياي بيمه‌ي تكميلي نيز استفاده کرده که براي تحت پوشش قرار گرفتن اين بيمه از طريق سازمان تاكسيراني و تعاوني تاكسيراني مراجعه كنند.
وي در خصوص رفع مشکل پول خرد تاکسي ها گفت: اين سازمان پيشنهادي را مبني بر رند كردن كرايه‌ براي تاكسي‌ها به شوراي شهر داده‌است كه اميدواريم هر چه سريع‌تر تاييد شود و رانندگان عزيز و مردم از اين مشكل رهايي يابند.
وي راه اندازي سامانه پرداخت الکترونيکي کرايه تاکسي(كه تا حدودي مسئله پول خرد از بين مي‌ برد) را از جمله اقدامات پيش رو اين سازمان عنوان کرد و گفت: اميدواريم اين اتفاق به زودي محقق شود.
قاسمي‌فر درمورد مسافركش‌هاي شخصي كه داراي مجوز نيستند و در سطح شهر با هر مبلغي كه بخواهند كرايه دريافت مي‌كنند و مسافرين هم هيچ امنيتي ندارند گفت: مشارکت مردم و کيفيت خدمات دهي رانندگان و مسافرکشان تاکسي از جمله اعوامل بازدارنده در اين زمينه خواهد بود.
وي تصريح کرد: براي مثال مردم بايد سوار اين اتومبيل‌ها نشوند چرا که اگر مشكلي پيش بيايد به هيچ وجه نمي توانند اقدام به شكايت كنندو اين همان مشارکت مردم است.
مدير عامل سازمان تاکسي راني استان کرمانشاه افزود: در بخش خدمات دهي، رانندگان تاكسي بايد با برخورد محترمانه و پوشش مناسب در جلب رضايت مسافرين بكوشند.
قاسمي فر گفت: در حال حاضر ناوگان شهري تاکسي راني کرمانشاه از لحاظ كميت كمبودي ندارد و در راستاي ارتقاي کيفي اين ناوگان تلاش مي کند.
وي از برگزاري کلاس هاي اجباري براي آموزش رانندگان جديد و به ترتيب براي رانندگان قديمي‌تر خبرداد و گفت: هدف اين سازمان از برگزاري اين کلاس ها برخورد شايسته‌‌تربا مردم و مسافران توسط رانندگان تاکسي است
مدير عامل سازمان تاکسي راني استان کرمانشاه در خصوص محلي براي استراحت رانندگان گفت: در هفته‌ي آينده سازمان تاكسيراني ميزبان پيمان‌كاران تهراني است تا در خصوص تبديل ايستگاه ضلع غربي ميدان آزادي به قسمت‌هاي مختلف براي استراحت رانندگان عزيز تصميماتي اتخاذ شود.
وي افزود: البته اين تغييرات در آينده شامل فرودگاه، پايانه ي شهيد كاوياني و پايانه‌ي راه كربلا نيز خواهد شد.
وي در خصوص برنامه هاي رفاهي اين سازمان براي رانندگان تاکسي در سال 92 گفت: هوشمندسازي پروانه‌هاي تاكسيراني كه تا امروز به شكل دفترچه بوده است، صدور كارت هوشمند سرويس‌ مدارس، تشكيل تعاوني مصرف و اعتبار از طريق تعاوني تاكسيراني و تعاوني مسكن، اختصاص امکانات تفريحي چون استخر، شهربازي و سينما، برگزاري جلسات توجيهي براي سرويس مدارس، آموزش فرهنگ ترافيكي در پارك شاهد، سالن آموزش براي چگونگي برخورد با مسافرين( شهر شناسي)، ايجاد امكانات رفاهي مانند مراكز درماني و بهداشتي كه ازجمله‌ي اين مراكز مي توان به درمانگاه هلال احمر در ميدان آزادي ودرمانگاه طبيب واقع در ابتداي خيابان حداد عادل اشاره کرد.
وي هم چنين ايجاد امدادخودرو براي تاكسي‌ها به صورت رايگان، ساماندهي تاكسي‌ها در دانشگاه آزاد واقع در شهرك متخصصين- ساماندهي تاكسي‌ها در اطراف ميدان فردوسي، پايانه‌ي راه كربلا، پايانه‌ي شهيد كاوياني و ميدان آزادي را از ديگر اقدامات اين سازمان برشمرد.
قاسمي فر تصريح کرد: هم اکنون بحث سوخت گيري تاکسي ها 8 جايگاه براي سوخت گيري بدون نوبت اختصاص داده شده است .
. مدير عامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه هم چنين از تشکيل تيم فوتسال سازمان تاكسيراني کرمانشاه خبرداد و گفت:همچنين سازمان تاکسي راني كتابخانه‌ي داخل سازمان تاكسيراني را در اختيار رانندگان تاکسي قرار داده که مي توانند بهر ه برداري کنند.
مدير عامل سازمان تاكسيراني كرمانشاه با بيان اينکه سازمان تاکسي راني در سال 91، به 300 نفر از رانندگان امانتدار لوح تقدير اهداء کرده است گفت: در کرمانشاه حداقل ماهي سه راننده تاکسي امانتدار مورد تشويق قرار مي گيرند که اين مسئله جاي خرسندي دارد.
وي از حضور سازمان تاكسيراني كرمانشاه در اولين نمايشگاه جامع شهر در تهران خبرداد و گفت: سازمان تاکسي راني کرمانشاه در اين نمايشگاه موفق به کسب مقام اول اين نمايشگاه شد.
وي در خصوص فعاليت هاي نوروزي اين سازمان گفت: در ايام قبل از عيد و تعطيلات نوروزي گشت بازرسي اين سازمان به انجام وظيفه پرداخت و تمام رانندگان در فرودگاه و پايانه‌ها با لباس فرم حاضر به خدمت بودند.
وي افزود: چهار دستگاه خودروي ون با طراحي زيبا، خاص بهار ويژه‌ي مسافرين نوروزي به صورت رايگان همراه با راهنما براي توضيحات مربوط به آثار باستاني و مناطق ديدني شهر در اختيار مهمانان نوروزي كرمانشاه بود، كه در سطح كشور براي اولين بار اين كار صورت مي‌گرفت.
وي از اختصاص تاكسي صلواتي در باغ فردوس در اين ايام خبرداد و گفت: ازاين طريق مردم تا مسافت‌هاي داخلي مزار كرمانشاه را با اين تاكسي‌ها طي كنند.
مدير عامل سازمان تاكسيراني گفت: هم اكنون گشت‌هاي ما به صورت مكانيزه فعاليت داشته و از طريق سيستم به تمام اطلاعات خودروها دسترسي دارند تا كارها به سهولت و سرعت انجام شود، همچنين گشت هاي تاكسيراني با لباس فرم به انجام وظيفه مي‌پردازند.
وي در خصوص وضعيت وانت بارها گفت: در كرمانشاه حدود 9 هزار و 632 وانت ثبت شده است كه در سامان دهي اين وانت‌ها ما جزء كلان شهرهاي پيشروبوده و حدود 4 هزار كارت شهري صادر كرده‌ايم. وي افزود: سازمان تاكسيراني 3 مركز نقل و انتقال تاكسي ايجاد كرده است كه خريد و فروش تاكسي‌ها فقط به وسيله اين سه مركز انجام مي‌پذيرد و تحت نظارت تاكسيراني است.
مدير عامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه ادامه داد: هم اكنون رانندگان فقط با پرداخت 200 هزار ريال بدون حضور دلال مي‌توانند تاكسي‌ها را خريد و فروش كنند.
قاسمي فر در پايان از زحمات و تلاش کليه ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و مسئولين اين سازمان در کرمانشاه تقدير کرد و گفت: اگر تلاش اين افراد نبود هرگز به اهدافمان که، ارتقاء كيفيت ناوگان درون شهري است نمي‌رسيديم و انتظار مي‌رود اين همكاري‌ها بيشتر شده چرا که راهي بس طولاني در پيش است و اعتقاد ما بر اين است اگر مشاركت نباشد هيچ كار و فعاليتي به سرانجام نمي رسد.  
تاریخ ثبت : 23/2/1392    ساعت ثبت : 11:15