كيف پول و موبايلتان در تاكسي هاي هوشمند ژاپني جا نمي ماند

 

اين روزها شمار افرادي که کيف پول، گوشي موبايل يا ديگر وسايلشان را در تاکسي جا مي گذارند کم نيست به همين خاطر يک کمپاني تاکسي سازي ژاپني به نام «کوکوسائي موتورکارز» تصميم گرفت اين مشکل مسافران را از طريق راهکارهاي فني و تکنولوژيک حل کند.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور به نقل از عصر ايران، ژاپن کشوري که نامش با تکنولوژي عجين شده يکي از معدود کشورهايي است که در بخش ارائه خدمات به مشتريان بسيار وسواس دارد و در خدمات دهي به کوچکترين جزئيات توجه کرده و براي جلب نظر مشتري فنون و تکنولوژي هاي جديد را به خدمت مي گيرد.
يکي ديگر از ويژگي هاي اين کشور آسيايي امنيت مثال زدني آن است به طوري که اگر بشنويم کسي کيف پولش را گم کرده و چند روز بعد بدون آنکه چيزي از محتويات کيف کم شود پيدايش مي کند يا به درب منزلش فرستاده مي شود اصلا نبايد شک کنيم.
با اين وجود شمار افرادي که کيف پول، گوشي موبايل يا ديگر وسايلشان را در تاکسي جا مي گذارند در توکيو کم نيست به همين خاطر يک کمپاني تاکسي سازي به نام کوکوسائي موتورکارز تصميم گرفت اين مشکل مسافران را از طريق راهکارهاي فني و تکنولوژيک حل کند.
کوکوسائي موتورکارز با مشورت يک شرکت فني ژاپني به نام آيدياکراس سيستمي را طراحي کرده که اگر مسافر چيزي در تاکسي جا بگذارد زنگ هشداري به صدا در آمده و راننده تاکسي را مطلع مي کند. اين سيستم از 4 دوربين تشکيل شده که يکي از اين دوربين ها زير صندلي راننده، ديگري زير صندلي کمک راننده، سومي روي سقف تاکسي و چهارمي روي بدنه اتومبيل نصب شده است.
اين سيستم با مقايسه تصاوير قبل و بعد از سوار شدن مسافر کار مي کند واگر در هنگام پياده شدن مسافر شيء جديدي مانند گوشي موبايل يا کيف يا هر چيز ديگري در ماشين جامانده باشد بلافاصله زنگ هشدار به صدا درمي آيد تا مسافر قبل از پياده شدن وسايل خود را چک کند و بعد از تاکسي پياده شود. البته اين شرکت براي مسافراني که دغدغه حريم خصوصي خود را دارند نيز فکر کرده است و اعلام مي کند که در تصاويري که توسط دوربين ها از داخل ماشين گرفته مي شود چهره اشخاص قابل شناسايي نيست و توجه دوربين ها بيشتر به تجهيزات و وسايل داخل ماشين است تا چهره ها. اين شرکت تاکسي سازي قصد دارد اين سيستم را بر روي تمام 3 هزار و 100 دستگاه تاکسي خود نصب کند و هزينه اين سيستم براي هر تاکسي 500 دلار است.
در حال حاضر کمپاني کوکوسائي موتورکارز تنها شرکت تاکسي سازي است که اين سيستم را ارائه مي دهد اما اين شرکت قصد دارد به شرکت هاي ديگر که علاقمند به رقابت در عرصه تاکسي سازي هستند نيز پيشنهاد استفاده از اين سيستم را بدهد.  
تاریخ ثبت : 3/10/1392    ساعت ثبت : 13:25