مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه:امسال به بيش از 95 درصد اهداف تعريف شده دست يافتيم
|
مديرعامل سازمان تاکسيراني شهرکرمانشاه با اشاره به اهداف و برنامه هاي سازمان تحت مسئوليتش در سال 92 گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در مجموعه مديريتي سازمان تاکسيراني کرمانشاه موفق شديم به بيش از 95 درصد اهداف تعيين شده دست يابيم.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني، رضا قاسمي فر علت محقق نشدن بخش کوچکي از برنامه ها را بخاطر مشکلات اعتباري و لزوم مطالعات بيشتر دانست و افزود: ساماندهي وضعيت تاکسي هاي ضلع شرقي ميدان آزادي، راه اندازي سامانه پرداخت الکترونيکي کرايه تاکسي(كه تا حدودي مسئله پول خرد از بين مي برد) و اختصاص محلي براي استراحت رانندگان ضلع غربي ميدان آزادي، فرودگاه، پايانه ي شهيد كاوياني و پايانهي راه كربلا از اين برنامه ها بود که مطالعات مقدماتي آن انجام شده و با اتمام مطالعات و اختصاص بودجه مورد نياز، يقينا به عنوان بخشي از اقدامات پيش روي اين سازمان در سال آينده دنبال خواهد شد و اميدواريم اين اتفاق به زودي محقق شود.
وي از جمله اقدامات انجام شده در سال 92 به راه اندازي شعبه شوراي حل اختلاف ويژه سازمان تاکسيراني شهر کرمانشاه، اشاره کرد که براي اولين بار در کشور، فعاليت خود را رسما آغاز کرد و گفت: شعبه ويژه شوراي حل اختلاف تاکسيراني کرمانشاه مستقر در محل مرکز آموزش اين سازمان واقع در چهارراه فرهنگيان فاز يک، روبروي پارک معلم، ساختمان خدمات نوين شهرداري مستقر شده است و در روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت 14 تا 17 هر هفته به پرونده هاي مراجعين رسيدگي مي کند.
قاسمي فر با اشاره به راه اندازي مشاوره حقوقي در اين سازمان براي مشاوره و کمک به رفع مشكلات حقوقي رانندگان تاکسي و خانواده هاي آنان در تمامي موضوعات گفت: در راستاي رسيدگي و کمک به حل برخي مشکلات حقوقي رانندگان و شرکت ها و آژانس هاي تحت پوشش خود اقدام به ارائه مشاوره حقوقي رايگان در تمامي امور حقوقي توسط وکيل پايه يک دادگستري کرده است.
وي گفت: رانندگان، مديران آژانس و شرکتهاي تحت پوشش سازمان تاکسيراني مي توانند درصورت نياز به انجام مشاوره حقوقي، روزهاي پنجشنبه هرهفته ساعت 11 الي 13 به بلوار شهيد بهشتي، چهارراه بسيج، سازمان تاکسيراني کرمانشاه مراجعه کنند.
اقدام ارزنده اي ديگر از سوي سازمان تاکسيراني در سال 92؛ فراهم شدن امکان دريافت نرم افزار نرخ نامه از طريق گوشي هاي تلفن همراه بود که مديرعامل اين سازمان به ان اشاره کرد و گفت: با راه اندازي و نصب اين نرم افزار شهروندان و رانندگان محترم مي توانند كرايه انواع مسيرهاي تاكسي را از طريق بلوتوث گوشي تلفن همراه خود دريافت كنند.
وي با بيان اينكه نرخ نامه ويژه تاكسيها در پارك سوار ميدان آزادي نصب شده است افزود: شهروندان و رانندگان محترم مي توانند با روشن کردن بلوتوث گوشي تلفن همراه خود تا شعاع يكصد متري اين نرخ نامه را دريافت کرده و از كرايه تمام مسيرهاي تاكسيها مطلع شوند.
به گفته قاسمي فر، اين نرم افزار علاوه بر نشان دادن نرخ انواع مسيريها اين امكان را به شهروندان مي دهد تا چنانچه هرگونه شكوائيه اي در خصوص اضافه بها داشته باشند از طريق سامانه پيام كوتاه 30001815 سازمان تاكسيراني اطلاع دهند تا در كوتاه ترين زمان ممكن رسيدگي و اعلام نتيجه شود.
مديرعامل سازمان تاکسيراني كرمانشاه همچنين با اشاره به عرضه قطعات يدکي تاکسي با 40 درصد تخفيف براي تاکسي داران گفت: اين طرح در راستاي خدمات رفاهي به تاکسيرانان محترم در سال 92 انجام شد.
قاسمي فر با اشاره به ايجاد فروشگاه عرضه لوازم يدکي تاکسيداران دركرمانشاه گفت: در شركت آناهيتا تاكسي تحت پوشش سازمان تاكسيراني يک فروشگاه با ويژگيهاي خوب براي رانندگان درنظر گرفته شده است .
به گفته وي، سه شركت ديگر تحت پوشش اين سازمان پيشبيني شده است تا پاسخگوي نيازهاي رانندگان تاکسي باشد.
وي ايجاد امدادخودرو براي تاكسيها به صورت رايگان، ساماندهي تاكسيها در دانشگاه آزاد واقع در شهرك متخصصين- ساماندهي تاكسيها در اطراف ميدان فردوسي، پايانهي راه كربلا، پايانهي شهيد كاوياني و ميدان آزادي را از ديگر اقدامات اين سازمان برشمرد.
قاسمي فر تصريح کرد: هم اکنون در بحث سوخت گيري تاکسي ها 9 جايگاه براي سوخت گيري بدون نوبت اختصاص داده شده است مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر كرمانشاه همچنين از آغاز اجراي طرح پوشش بيمه تكميلي براي رانندگان تاكسي اين شهر در ماههاي پاياني سال 92 خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال رانندگان زحمتكش تاكسي با پيگيريهاي مستمر اين سازمان با ارگانهاي ذيربط، خوشبختانه بيمه تكميل درمان ويژه خانواده بزرگ تاكسيرانان در کرمانشاه به مرحله اجر درآمد.
به گفته قاسمي فر، تاكسيرانان مي توانند با مراجعه به يکي از دو مركز (شركت آناهيتا تاكسي؛ واقع در بلوار شهيد بهشتي روبروي زيبا پارك به شماره تماس 8237348 و وكيل آقا؛ خيابان صابوني، طبقه فوقاني بانك قرض الحسنه مهر ايران شركت بيمه نو انديشان بيمه ايران به شماره تماس 7227026) مراحل ثبت نام را انجام و از مزاياي اين طرح بهره مند شوند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني كرمانشاه يادآورشد: بيمه تکميلي تعهداتي مانند پرداخت هزينههاي درماني و بيمارستاني، جراحي، زايمان، سزارين، هزينه آمبولانس، چشمپزشکي و... را شامل ميشود که در اين راستا رانندگان تاکسي با پرداخت مبلغ ماهيانه 87 هزار ريال براي هر نفر در نظر گرفته شده که پرداخت آن به ازاي تمام افراد خانواده الزامي است تا بتوانند از خدمات درماني لازم بهرهمند شوند.
وي از ديگر اقدامات حمايتي انجام شده براي تاکسيرانان و خانواده هاي آنان، به انعقاد قرارداد با 4 شرکت بيمه و تعيين تا 35 درصد تخفيف بيمه شخص ثالث، انعقاد قرارداد با درمانگاههاي شبانه روزي، سالنهاي ورزشي، آموزشگاههاي زبان و کامپيوتر و خريد بليط هاي سينما، شهربازي، استخر و سونا و ... براي آنها اشاره کرد.
وي از ديگر برنامه هاي اجرا شده امسال را ملبس شدن تاكسيرانان به لباس فرم متحدالشکل ذکر کرد و گفت: اين سازمان به منظور يكسان سازي شكل ظاهري ناوگان تاكسيراني، اقدام به تهيه لباس فرم تاكسيرانان خطوط كرده است که فاز اول اين طرح در مسير ميدان آزادي به دانشگاه آزاد اسلامي و تاکسيرانان فرودگاه به اجرا در آمده و رانندگان اين مسير به پوشش يكسان ملبس شدند و در آينده نيز اين طرح براي ساير خطوط به اجرا درخواهد آمد.
قاسمي فر به نوسازي و ساماندهي ايستگاههاي تاكسي كرمانشاه و افزايش تعداد ايستگاههاي تاكسي برحسب نياز، اشاره کرد و افزود: علاوه بر 75 ايستگاه خطي موجود، سعي کرديم بر حسب نياز مناطق، به تعداد ايستگاهها در شهر كرمانشاه افزوده شود.
وي خاطرنشان كرد: نرخ مصوب كرايه تاكسي در ايستگاههاي تاكسي در مبدأ به صورت تابلو اطلاعرساني براي ديد عموم نصب شده است و مردم ميتوانند نسبت به اطلاع از نرخ كرايه هر مسير به اين تابلوها مراجعه كنند.
وي با يادآوري اينکه با همكاري خودروسازان داخلي، روند نوسازي تاكسي هاي فرسوده در سال 92 آغاز شد، تأکيد کرد: در کرمانشاه 700 دستگاه تاکسي مشمول طرح نوسازي هستند که از اين ميان مالکان 400 دستگاه ثبت نام کردند.
وي سپس به ساماندهي شرکتهاي خريد و فروش تاکسي اشاره کرد و افزود: براي اين منظور 3 شرکت تحت پوشش سازمان تاکسيراني کرمانشاه به اين کار اختصاص يافت تا از خريد و فروش تاکسي در فروشگاههاي غير مجاز جلوگيري به عمل آيد.
به گفته وي همچنين ثبت 6 شرکت حمل و نقل درون شهري، تعبيه دستگاه پرداخت در خود سازمان، برگزاري 12 جلسه کميته انضباطي براي رسيدگي به تخلفات و برخورد با رانندگان متخلف، نظارت مستمر بر عملکرد رانندگان اعم از گردشي، مسيري، آژانسها و سرويسهاي مدارس، نصب دوربين هاي مدار بسته در ترمينال شهيد کاوياني، توزيع پکيج هاي فرهنگي در بين دانش آموزان و همکاري در طرح آموزش ترافيک و گذربان مدرسه در پارک ترافيک، تجليل از تاکسيرانان نمونه، رنگ آميزي ايستگاهها و تابلوهاي معرف مسير تاکسي در سطح شهر، اصلاح هندسي پارک سوار ميدان آزادي، پيگيري مصوبات و تعيين و اجراي نرخنامه پس از تصويب و تأييد شوراي شهر، بازديد پرسنل سازمان از سازمان تاکسيراني شهرهاي ديگر به منظور آشنايي با اقدامات آنها، حمايت از تيمهاي ورزشي و کسب رتبه هاي مختلف اول تا سوم در مسابقات ورزشي، حضور در نمايشگاه و حائز رتبه اول شدن، از ديگر اقدامات سازمان تاکسيراني در سال 92 بوده است.
قاسمي فر درباره طرح ساماندهي وانت بارها و کاميونت ها نيز گفت: در اين طرح، 10 هزار دستگاه وانت بار و کاميونت شناسايي کرديم که 4 هزار و 500 دستگاه پروانه فعاليت گرفتند و داراي کارت شهري شدند و بقيه نيز در دست اقدام است.
وي يادآورشد: امسال براي اولين بار درکشور وانت بارهاي ساماندهي شده کرمانشاه مجوز تردد در طرح ترافيک گرفتند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر كرمانشاه برگزاري دورههاي آموزشي مشتريمداري و اخلاق حرفه اي براي رانندگان تاکسي اين شهر را از اقدامات روتين و پايه اي اين سازمان برشمرد و گفت: اين آموزش بهصورت دورهاي و يك روز درهفته است و همه رانندگان تاکسي در بدو ورود به ناوگان و ضمن دوره فعاليت، در اين كلاسهاي آموزشي شركت مي کنند.
وي يادآورشد: امسال بيش از 110 کلاس آموزشي تحت عناوين مختلف؛ آموزش جديدترين قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و مسائل ترافيکي توسط کارشناسان راهور ناجا، آموزش قوانين و مقرات سازمان تاکسيراني شامل اساسنامه، آيين نامه اجرايي، جدول تخلفات هيئت انضباطي و غيره توسط کارشناسان سازمان و کلاس آشنايي با مسائل حفاظتي، اجتماعي و حقوق شهروندي توسط کارشناسان مربوطه برگزار شد و در فاز دوم اين کلاسهاي آموزشي براي رانندگان وانت بارها هم برگزار مي شود.
برگزاري کلاسهاي آموزش اطفاء حريق براي تاکسيرانان نيز از ديگر اقدامات سال 92 سازمان تاکسيراني بود که قاسمي فر به آن اشاره کرد.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني کرمانشاه همچنين از برگزاري دوره آموزشي ويژه نوروز براي تاکسيرانان فرودگاه و پايانه هاي اين شهر در اسفندماه خبرداد و گفت: اين دوره آموزشي با هدف ارتقاي انضباط ترافيکي، تکريم مسافران نوروزي و با عناوين اخلاق حرفه اي، الگوهاي رفتاري و تشريفات، آشنايي با زبان انگليسي، صنعت توريسم و کرمانشاه شناسي و اصول ايمني و ترافيک با همکاري کارشناسان سازمان تاکسيراني و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در محل سالن همايش فرودگاه امام (ره)برگزار شد.
وي با اشاره به استقبال شهروندان زن از استفاده از تاکسي ها و آژانسهايي که رانندگانشان زن هستند، و تأکيد بر گسترش تاکسي بانوان در سطح شهر، گفت: سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهركرمانشاه در راستاي وظيفه و رويکرد خود و با توجه به بحث خدمترساني ويژهتر به بانوان شهر، اقدام به تأسيس آژانس تاکسيهاي ويژهاي تحت عنوان "تاکسي بانوان" در شهركرمانشاه کرد که گسترش اين موضوع مورد توجه و دستور کار سازمان تاکسيراني قرار گرفته است .
وي ادامه داد: آژانسهاي تاکسي تلفني صرفاً براي جا به جايي زنان وخانواده آنها در نظر گرفته شده که اين موضوع مورد رضايت شهروندان به ويژه بانوان قرار گرفته است که خوشبختانه هر روز شاهد گسترش اين اقدام بوده و در حال توسعه است.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهرکرمانشاه گفت: در حال حاضر بيش از 137 نفر از بانوان به عنوان راننده تاکسي و آژانسهاي تاكسي تلفني بانوان تحت پوشش سازمان تاكسيراني در شهر كرمانشاه فعاليت ميکنند.
وي همچنين با اشاره به اينکه طرح ساماندهي سرويس مدارس که از سال گذشته تحت نظارت سازمان تاکسيراني در آمده، امکان ارائه سرويس با امنيت بالا و قيمت پايين تر را براي خانواده ها برقرار کرده است، تصريح کرد: اين سازمان تنها متولي سرويس مدارس است.
وي در خصوص فعاليت هاي نوروزي اين سازمان گفت: در ايام قبل از عيد و تعطيلات نوروزي گشت بازرسي اين سازمان به انجام وظيفه پرداخته و تمام رانندگان در فرودگاه و پايانهها با لباس فرم حاضر به خدمت هستند.
وي افزود: چند دستگاه خودروي ون با طراحي زيبا، خاص بهار ويژهي مسافرين نوروزي به صورت رايگان همراه با راهنما براي توضيحات مربوط به آثار باستاني و مناطق ديدني شهر در اختيار مهمانان نوروزي كرمانشاه خواهند بود، كه در سطح كشور براي اولين بار اين كار صورت ميگيرد و سال گذشته نيز اين اقدام موجب رضايت مسافران نوروزي شده بود.
وي از اختصاص 50 دستگاه تاكسي ون صلواتي با هماهنگي و همكاري سازمان آرامستانها در باغ فردوس در ايام پاياني سال و بويژه جمعه غريبان و آخر سال، خبرداد و گفت: ازاين طريق مردم تا مسافتهاي داخلي مزار كرمانشاه را با اين تاكسيها بصورت رايگان طي كنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني گفت: هم اكنون گشتهاي ما به صورت مكانيزه و مجهز به GPS و سيستم لپتاپ فعاليت داشته و از طريق سيستم به تمام اطلاعات خودروها دسترسي دارند تا كارها به سهولت و سرعت انجام شود، همچنين گشت هاي تاكسيراني با لباس فرم به انجام وظيفه ميپردازند.
وي در خصوص وضعيت وانت بارها گفت: در كرمانشاه حدود ده هزار وانت ثبت شده است كه در سامان دهي اين وانتها ما جزء كلان شهرهاي پيشروبوده و حدود 4 هزار و 500كارت شهري صادر كردهايم.
وي افزود: سازمان تاكسيراني 3 مركز نقل و انتقال تاكسي ايجاد كرده است كه خريد و فروش تاكسيها فقط به وسيله اين سه مركز انجام ميپذيرد و تحت نظارت تاكسيراني است.
مديرعامل سازمان تاكسيراني ضمن تقدير و تشكر از همكاري و همراهي مستمر خوب تاكسيرانان با تشريح اقدامات سازمان در اين ايام از جمله كشيك تاكسيها در ترمينال ها ، نظارت ويژه گشت و بازرسي سازمان ، امداد خودرو رايگان ، نصب بنر تبريك عيد نوروز در سطح شهر بيان داشت كه بازرسين سازمان تاكسيراني به صورت ثابت در ميادين و پايانه هاي ورودي شهر و فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني مستقر شده و با توزيع بوروشور و روبان با طرح استقبال از نوروز مقدم ميهمانان را گرامي خواهند داشت.
قاسمي فر با تأکيد بر اينکه تاكسيرانان ميتوانند خود بهعنوان ناقلان فرهنگي در سطح شهر محسوب شوند و با برخورد مناسب بهويژه با گردشگران و مسافران فرهنگسازي کنند، از زحمات و تلاش کليه ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و مسئولين اين سازمان در کرمانشاه تقدير کرد و گفت: اگر تلاش اين افراد نبود هرگز به اهدافمان که، ارتقاء كيفيت ناوگان درون شهري است نميرسيديم .
|
تاریخ ثبت : 21/12/1392
ساعت ثبت : 8:17
|