دارندگان تاكسي و وانت بار از پرداخت ماليات 92 معاف شدند

 

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت: دارندگان تاکسي و وانت بار با توجه به اينکه درآمدشان مشمول دامنه معافيت مي شود از پرداخت ماليات عملکرد سال 92 معاف شدند، اما اين معافيت منوط به تکميل اظهارنامه مالياتي است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، علي عسکري افزود: با توجه به اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها و افزايش پايه معافيت مالياتي در سال گذشته برخي از مشاغل مرتبط با خودرو همانند تاکسي ها و وانت بار ها از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده سال 92 معاف مي شوند.
وي اظهار داشت: اين مشاغل که ماليات کمتري را در سنوات گذشته پرداخت مي کردند، در پايه درآمد مشمولان پايه معافيت مالياتي براي عملکرد سال 92 قرار مي گيرند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح کرد: البته تمامي مشاغل و تاکسي داران و وانت داران بايد اظهارنامه مالياتي را ارايه دهند تا بتوانند از تسهيلات قانوني استفاده کنند.
وي با بيان اين که، علاوه بر اين تمام مشمولان مالياتي که از معافيت برخوردار هستند بايد نسبت به ارايه اظهارنامه اقدام کنند تصريح کرد: براي مشاغل خودرو سالانه جداولي تهيه مي شود که بر اساس آن و با توجه به نوع، سال ساخت و ظرفيت آن ميزان ماليات مقطوع اعلام مي شود.  
تاریخ ثبت : 22/3/1393    ساعت ثبت : 7:41