وعده هاي نويد بخش مدير عامل اتحاديه تاكسيراني كشور در بازديد از تاكسيراني كرمانشاه

 

مديرعامل اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشوربا حضور در کرمانشاه ضمن ديدار و نشست با مديرعامل و کارکنان سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني اين شهر از اقدامات انجام شده توسط اين سازمان بازديد کرد و از نزديک با مشکلات تاکسيرانان کرمانشاه آشنا شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني کرمانشاه کوروش عابديني در اين نشست با بيان اينکه تاکسيرانان از جمله اقشار خدمت رسان جامعه هستند که ارتباط مستقيم با شهروندان دارند تاکيد کرد: خدمت رساني مطلوبتر تاکسيران در جامعه نيازمند برطرف نمودن دغدغه هاي آنان مي باشد که اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور با اشراف به اين موضوع همه تلاش خود را جهت رفاه و ارتقاء سطح خدمات رساني به تاکسيرانان در شهرهاي تحت پوشش خود به کار خواهد بست.
وي با تأکيد بر اينکه تمام هم و غم خود را به کار خواهيم بست تا تاکسي به جايگاه واقعي خود در صنعت حمل و نقل کشور برسد و بتواند خدمات درست و بهينه به شهروندان ارائه دهد گفت: اين مهم ميسر نمي شود مگر اينکه در درجه اول به دغدغه هاي تاکسيرانان توجه کنيم و در درجات بعدي به خودرو و نيازمانديهاي خودروي تاکسيران، نيازهاي شهروندان و سازمانهاي تاکسيراني بعنوان متولي امر و سياستهاي حمل و نقل عمومي اهميت دهيم.
تحت پوشش خدمات بيمه اي اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور قرارگرفتن تاکسيرانان از جمله مواردي بود که عابديني به آن اشاره کرد و افزود: بهره مندي فعالان حوزه حمل و نقل عمومي از خدمات بيمه اي يکسان از الزاماتي بهينه است که مي بايست اجرا مي شد و اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشور تمهيدات تاسيس شرکت خدمات بيمه اي در اين خصوص را آغاز نموده است. وي گفت: اين اقدام با هدف يکسان سازي خدمات بيمه اي تاکسيرانان شامل بيمه بدنه، شخص ثالث، تکميلي، آتش سوزي و غيره، و نيز بهره مندي خانواده هاي آنان و پرسنل سازمان هاي تاکسيراني تحت نظارت اين اتحاديه صورت مي گيرد و براي کاهش چرخه اجراي بيمه تمهيداتي انديشيده شده است.
اجراي سياست ها و اقداماتي چون؛ انجام تفاهمنامه براي ايجاد فروشگاههاي زنجيره اي و انعقاد قرارداد با شرکت هاي توليد کننده مواد غذايي و کالاهاي اساسي براي توليد و ارائه کالا با برند سازمان تاکسيراني و توزيع آنها با کمترين سود و قيمت مناسب به خانواده بزرگ تاکسيراني کشور، انعقاد قرارداد براي توليد قطعات خودرو و در اختيار تاکسيرانان قراردادن آنها با نرخ مناسب، مذاکره با شرکتهاي داخلي و خارجي جهت توليد خودروهاي تاکسي و ايجاد شرکت توليد کننده خودرو وابسته به اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور، ارائه خدمات آموزشي به تاکسيرانان و خانواده هاي آنان، از ديگر مواردي بود که مهندس کوروش عابديني در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوي مديرعامل و کارکنان سازمان تاکسيراني کرمانشاه از آنها به عنوان برنامه ها و اقداماتي ياد کرد که در اتحاديه تحت مديريتش پيگيري و اجرا خواهد شد.
تاکسي هاي فرسوده
مديرعامل اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشور از کاهش مشکلات و موانع در تبديل و نوسازي تاکسي هاي فرسوده با همکاري دستگاه هاي مربوطه خبر داد.
عابديني درباره نوسازي تاکسي هاي فرسوده گفت: در 2 سال گذشته به دليل محدوديت هايي که در جذب خودرو براي ناوگان تاکسيراني وجود داشت تنها خودروهاي تاکسي پژو و سمند مي توانستند ورود پيدا کنند اما به دليل نبود کيسه هوا براي اين دو خودرو بحث ورود آن ها به ناوگان تاکسيراني متوقف شد ضمن آن که اتحاديه بحث خودروهاي وارداتي را در نظر گرفت اما به دليل قيمت بالاي خودروهاي وارداتي و مخالفتي که با واردات خودرو وجود داشت در نوسازي و افزايش ناوگان وقفه ايجاد شد.
وي افزود : با پيگيري هاي مداومي که انجام شده در سال 93 مشکلات کمتري در ناوگان تاکسيراني مشاهده مي شود که از ابتداي سال تا ابتداي تيرماه بحث نوسازي خودروها فرسوده در کلان شهرها مطرح اما از ابتداي تير ماه به بعد بحث نوسازي اين خودروها در ساير شهرها نيزمطرح شده است .
به گفته عابديني علاوه بر نوسازي قصد افزايش ناوگان نيز مطرح است که در همين راستا سازمان شهرداري کشور تفاهم نامه اي را با گروه صنعتي ايران خودرو منعقد کرد ضمن آن که مجري طرح اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشور است .
در حال حاضر صورت جلسات اين تفاهم نامه تصويب شده است.
مديرعامل اتحاديه تاکسيراتي هاي شهري کشور ضمن اشاره به مشکلات رانندگان خودروهاي فرسوده گفت : اين رانندگان با مشکلات زيادي در جهت تحويل خودروهاي فرسوده مواجه هستند زيرا قراردادي بين ستاد حمل و نقل سوخت و گروه صنعتي ايران خودرو در جهت بحث سمندهاي گازسوز(EF7) منعقد شده اما به دليل نرخ و استهلاک بالا استقبال چنداني از آن صورت نگرفته است.
وي در ادامه در راستاي مشکلاتي که وجود اين خودروها ايجاد مي کنند عنوان کرد : در حال حاضر يکي از مسائل مهمي که هدفمند سازي در نظر مي گيرد مسئله مصرف سوخت بالاي اين خودروها و تاثير بسيار بالاي آن در ازدياد آلودگي هوا است و از سوي ديگر در بسياري مواقع خودروهاي فرسوده به شرايطي مي رسد که راننده آن ديگر قادر به کار کردن با آن نبوده و مشکلات معيشتي زيادي براي راننده مذکور توليد مي شود و نيز با کمبود خودروي مناسب در ناوگان تاکسيراني ، مسافربرهاي شخصي ورود پيدا مي کنند که مي تواند باعث کاهش ضريب امنيت اجتماعي شود.
کورش عابديني گفت: در جلسه اي که با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور برگزار شد، همکاري فيمابين براي کاهش مشکلات و موانع موجود در اجراي فرآيند تبديل و نوسازي تاکسي هاي فرسوده انجام پذيرفت. کاهش سود وام نوسازي مديرعامل اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشور همچنين از کاهش سود وام تسهيلات نوسازي تاکسي هاي فرسوده از 22 درصد به 15 درصد خبر داد و گفت: صحبت از تسهيلات بانکي با سود 15 درصد است که همين مقدار نيز سقف بالايي است زيرا درآمد راننده تاکسي آن قدر بالا نيست که بتواند آن را باز پرداخت کند و با شرايطي که اخيرا ايجاد شد بعضي از بانکها اين سقف 15 درصدي را تغيير دادند و آن را بيشتر عنوان کردند که با اعتراض رانندگان مواجه شد .
عابديني بيان کرد: يکي از موارد بسيار مهم، وضعيت بانک هاي عامل در خصوص پرداخت وام خودرو مي باشد، که ما پيگيريهاي لازم را انجام خواهيم داد تا بانک هاي عامل، در اين رابطه با تخصيص اعتبارات و قبول سند خودرو به عنوان ضمانت همکاري لازم را انجام دهند.
وي تصريح کرد: دستگاه ها و ارگان هاي مربوطه وظيفه دارند جدا از شعار وظايف خود را در راستاي نوسازي خودروهاي فرسوده انجام دهند و اگر ارگاني وظيفه خود را به درستي انجام ندهد اتحاديه موظف به پي گيري خواهد بود .
کاهش موانع نوسازي تاكسي هاي فرسوده مشکل ديگري که در اين نشست از سوي مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه مطرح شد، نوسان قيمت خودرو در بازار بود که باعث تعلل و ترديد متقاضيان براي نوسازي خودرو تاکسي شده است و مديرعامل اتحاديه تاکسيراني هاي شهري کشور در اين باره نيز گفت: اميدواريم مديران خودرو ساز هم در جهت تثبيت قيمت خودروي جايگزين و واگذاري آن به متقاضيان در کاهش اين مشکل و تسريع در روند نوسازي اين ناوگان، ما را ياري نمايند.
در حاشيه اين نشست موضوعات ديگري همچون عدم ثبت نام سهام عدالت، مشکل سوخت آژانس هاي تاکسي تلفني عدم انتقال کارت سوخت خودروهاي فرسوده آژانسهاي تاکسي تلفني براي خودروهاي نو جايگزين ، مشکل کارت سوخت وانت بارها و نوسازي وانت هاي فرسوده، باطل شدن کارت سوخت تاکسي هاي مسيري که در طرح ساماندهي مسافربرهاي شخصي به تاکسي مسيري تبديل شده اند، درخواست ايجاد وجه مشخصه و تمايز در آرم و رنگ بدنه تاکسي هاي عمومي پلاک"ع" با تاکسي هاي شهري پلاک "ت"، نيز مطرح شد که مهندس عابديني با توضيح اينکه هماهنگي هاي لازم انجام شده و قولهايي گرفته ايم که کارت سوخت آژانس ها تا تيرماه شارژ شود و مشکل ساماندهي وانت بارها و آژانس ها تا پايان شهريورماه رفع خواهد شد  
تاریخ ثبت : 25/5/1393    ساعت ثبت : 13:13