اولين همايش ويژه سرويس مدارس شهرکرمانشاه برگزارشد

 

سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه اقدام به برگزاري اولين همايش آموزشي ويژه سرويس مدارس با شرکت مديران شرکت هاي حمل و نقل درون شهري و آژانس هاي تاکسي تلفني در تالار شهيد بهشتي نمود.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، در اين همايش، کارشناسان سازمان تاکسيراني، آموزش و پرورش و پليس راهور کرمانشاه به ارائه توضيحات و پاسخ به پرسشهاي شرکت کنندگان پرداختند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني کرمانشاه در همايش آموزشي توجيهي مجريان سرويس مدارس که به مناسبت سال تحصيلي جديد برگزار شد، طي سخناني نقش سرويس مدارس را در خدمات رساني و جلب اعتماد مردم موثر دانست و گفت: از سال گذشته که بحث جا به جايي سرويس مدارس مجدانه تر و منضبط تر شده است، اعتماد اولياء دانش آموزان هم به همان نسبت افزايش داشته است.
وي با بيان اينکه تنها متولي سرويس مدارس سازمان تاکسيراني است، گفت: در انتخاب سرويس هاي مدارس ايمني دانش آموزان و آرامش خانواده ها مورد توجه قرار گرفته است و توصيه مي شود خانواده ها با سازمان تاکسيراني و اداره کل آموزش و پرورش همکاري کرده و از خودرو هاي تحت پوشش براي سرويس مدارس فرزندانشان استفاده کنند .
مهندس رضا قاسمي فر با بيان اينکه بيش از 240 آژانس تاكسي تلفني براي سرويس مدارس به آموزش و پرورش معرفي شده اند، گفت: تلاش مي شود تا از ورود خودروهاي فرسوده و داراي نقص فني در سرويس مدارس جلوگيري شود و خودرو هايي به اين امر اختصاص پيدا کنند که از نظر ايمني و شکل ظاهري مناسب باشند.
وي با تأکيد بر اينکه صلاحيت رانندگان سرويس مدارس بايد در زمينه هاي ادب گفتاري، شنيداري و پوششي تاييد شده باشد تا تمام اين اهداف به نتيجه برسند افزود: صلاحيت تمام رانندگاني که براي سرويس مدارس انتخاب شده اند هم از لحاظ اخلاقي و هم کيفيت خودرو بررسي شده است و هيچ کدام از راننده هاي سرويس مدارس بدون اين موارد انتخاب نشده اند.
قاسمي فر با اشاره به اينکه بازرسي و نظارت مهم ترين برنامه سازمان تاکسيراني در بهبود خدمات رساني است، گفت: انتخاب بازرسان گزينش شده و اصولي بوده و همه به قوانين صنفي خود اهميت مي دهند.
وي سرويس مدارس را به عنوان يک کلاس آموزشي عنوان و بيان کرد: مدت زماني که در اختيار راننده خودرو سرويس مدرسه است مي تواند به يک کلاس آموزشي سالم و مفيد تبديل شود پس بايد در اين زمينه توجه لازم را داشته باشيم که به مشکل برنخوريم.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه همچنين در ادامه با بيان اينکه نرخ هاي سرويس مدارس اعلام شده اند، رانندگان را ملزم به رعايت نرخ هاي اعلام شده دانست.
به گفته قاسمي فر نرخ سرويس مدارس پس از پيشنهاد از سوي کارگروه سازمان تاکسيراني شهر کرمانشاه به شوراي اسلامي شهر ارسال شده و پس از مصوب شدن ابن نرخ ها ابلاغ شدند که بر اين اساس نرخ سرويس مدارس براي خودرو سواري تاکسي از يک تا پنج کيلومتر براي هر نفر 45 هزار تومان، مسير هاي بين 5 تا 8 کيلومتر 55 هزار تومان و مسير هاي بين 8 تا 15 کيلومتر 65 هزار تومان است.
به گفته مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه نرخ سرويس خودروهاي ون نيز از يک تا 5 کيلومتر مبلغ 40 هزار تومان، مسير هاي بين 5 تا 8 کيلومتر 45 هزار تومان و مسيرهاي با مسافت بين 8 تا 15 کيلومتر 50 هزار تومان خواهد بود.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه با بيان اينکه تنها تخلفات تاکسيراناني که زير نظر اين سازمان باشند قابليت پيگري دارد، گفت: تخلفات تاکسيرانان در کوتاهترين زمان ممکن رسيدگي و با تاکسيرانان متخلف برخورد مي شود.  
تاریخ ثبت : 22/6/1393    ساعت ثبت : 8:45