مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه:9800 دستگاه تاکسي در کرمانشاه فعاليت مي کند

 

کرمانشاه - ايرنا - مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه از فعاليت حدود 9800 دستگاه تاکسي در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اين تاکسي ها در قالب آژانس، گردشي و مسيري در حال خدمت رساني به مردم هستند.
'سجاد سليماني' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينکه از مجموع تاکسي هاي سطح شهر، حدود چهار هزار و يکصد دستگاه در قالب تاکسي هاي مسيري فعاليت مي کند، يادآور شد: سه هزار و 300 دستگاه نيز در قالب تاکسي هاي گردشي و دو هزار و 400 دستگاه در قالب آژانس به مردم سرويس دهي مي کنند.
سليماني خاطرنشان کرد: هم اکنون 45 تا 50 مسير مشخص براي تاکسي هاي کرمانشاه وجود دارد که در اين مسيرها، اقدام به حمل و جابه جايي مسافر مي کنند.
** وجود چهار هزار مسافربر شخصي در کرمانشاه
مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه در ادامه به وجود سه هزار و 500 تا چهار هزار دستگاه خودرو مسافربر شخصي در سطح شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بايد فرهنگ سازي لازم در خصوص اينکه مردم از تاکسي براي حمل و نقل خود استفاده کنند، صورت گيرد.
وي، وجود تعداد بالاي مسافربرهاي شخصي در کرمانشاه را بالا بودن نرخ بيکاري و روي آوردن مردم به مسافربري و سلب مجوز سازمان تاکسي راني براي تبديل کردن مسافربرهاي شخصي به تاکسي عنوان کرد.
سليماني در عين حال از تلاش براي اضافه کردن 500 دستگاه تاکسي جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر کرمانشاه تا پايان سال جاري خبر داد.
** عمر مفيد تاکسي در کرمانشاه هشت سال است
وي در ادامه، به عمر مفيد تاکسي در جهان، ايران و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ميانگين عمر مفيد تاکسي در جهان پنج، در ايران 10 و در کرمانشاه هشت سال است.
سليماني گفت: هم اکنون تسهيلات به افراد متقاضي پرداخت مي شود که مدل خودروي آن ها از 83 به بعد باشد.
** تلاش براي ورود تاکسي هاي وي.آي.پي (VIP) به کرمانشاه
مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش، از تلاش اين سازمان براي ورود تاکسي هاي VIP به شهر خبر داد و گفت: ورود اين تاکسي ها نياز به تسهيلات بالايي دارد اما در حال رايزني با مسوولين استان براي تقبل بخشي از هزينه هاي ورود اين دسته از تاکسي ها به کرمانشاه هستيم.
وي خاطرنشان کرد: مدنظر داريم تا از تاکسي هاي VIP ابتدا در فرودگاه و سپس پايانه ي کرمانشاه استفاده کنيم.
** 80 دستگاه تاکسي بيسيم در کرمانشاه فعاليت مي کنند
سليماني، خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح شهر کرمانشاه بين 70 تا 80 دستگاه تاکسي بيسيم فعاليت مي کنند اما متاسفانه با استقبال مردم مواجه نشده اند.
وي افزود: ورودي اين دسته از تاکسي ها مبلغ 22 هزار ريال تعيين شده که نرخ بالايي محسوب مي شود و همين نيز باعث شده مردم کمتر استقبال کنند.
سليماني يادآور شد: به همين دليل در حال مکاتبه با شوراي اسلامي شهر کرمانشاه هستيم تا هزينه استفاده از تاکسي بيسيم هاي شهر به نصف تقليل يابد.
** فعاليت شش تاکسي تلفني ويژه بانوان در کرمانشاه
مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه همچنين از فعاليت شش تاکسي تلفني ويژه بانوان در کرمانشاه خبر داد و گفت: اين تاکسي تلفني ها فقط مخصوص بانوان بوده و آن ها را جا به جا مي کنند.
وي يادآور شد: تاکنون 230 نفر از بانوان کرمانشاه از سازمان تاکسي راني، کارت شهري دريافت کرده و مجاز به فعاليت در اين عرصه هستند.
** جابه جايي ماهانه 900 هزار نفر- مسافر در ماه توسط تاکسي هاي کرمانشاه
مديرعامل سازمان تاکسي راني کرمانشاه در ادامه با اشاره به وضعيت جا به جايي مسافر در کرمانشاه و اينکه هر تاکسي روزانه حدود 90 مسافر در کرمانشاه جابه جا مي کند، خاطرنشان کرد: به طور ميانگين ماهانه بين 850 تا 900 هزار نفر -مسافر توسط ناوگان تاکسي راني کرمانشاه جابه جا مي شود.
** توقيف تاکسي هاي متخلف کرمانشاه
سليماني در ادامه و در پاسخ به اين سوال که سازمان تاکسي راني چه برنامه اي براي برخورد با تاکسي داران متخلف که اقدام به اخذ اضافه وجه از مسافر کرده و يا اصلا مسافري سوار نمي کنند، دارد، گفت: مردم هرگونه شکايتي از تاکسي ها دارند مي توانند با شماره هاي 38211948 و 38246565 که متعلق به واحد گشت، بازرسي و رسيدگي به شکايات مردمي است، تماس گرفته و مورد شکايت خود را مطرح کنند.
وي خاطرنشان کرد: سامانه پيامکي 137 نيز به صورت شبانه روز آماده دريافت هرگونه انتقاد، پيشنهاد و يا شکايت مردم در خصوص تاکسي هاي کرمانشاه است و مردم مطمئن باشند کمتر از 72 ساعت موضوع پيگيري و به شکايات آن ها رسيدگي مي شود.
سليماني تاکيد کرد: در صورتي که تخلف راننده تاکسي محرز شود، فرد به کميته انظباطي ارجاع داده خواهد شد که ممکن است به توقيف تاکسي وي منجر شود.  
تاریخ ثبت : 1/10/1393    ساعت ثبت : 13:51