مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه:هيچ گونه افزايش قيمتي در نرخ کرايه هاي تاکسي در شهر کرمانشاه نداشته ايم

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه گفت: تا اين لحظه هيچ گونه افزايش قيمتي در نرخ کرايه هاي تاکسي در شهر کرمانشاه نداشته ايم و قيمت مصوب سال ?? همچنان پابرجاست و اگر بنا به تغيير باشد به طور قطع از مجاري رسمي اعلام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، مهندس سجاد سليماني افزود: افزايش نرخ کرايه تاکسي هاي درون شهري مستلزم طي مراحل قانوني ،بررسي و پيشنهاد لايحه به شورا و مصوبه شوراي شهر و تاييد فرمانداري شهرستان است و برهمين اساس با هرگونه افزايش قيمت خارج از روند قانوني، برخورد جدي خواهد شد.
وي با اشاره به بحث تغيير و يا عدم تغيير نرخ کرايه هاي تاکسي در ماه پاياني سال در کرمانشاه تأکيد کرد: هنوز هيچ تصميمي در خصوص افزايش نرخ کرايه تاکسي ها گرفته نشده و نرخ کرايه تاکسي بايد همچنان براساس مصوبه سال 93 شوراي اسلامي شهر و تأييديه فرمانداري کرمانشاه محاسبه شود.
سليماني با بيان اينکه تعيين نرخ کرايه تاکسي هاي شهر کرمانشاه براي سال آينده بايد بصورت منطقي و عادلانه باشد گفت: بر اين اساس بررسي لازم و کارشناسانه جهت افزايش نرخ کرايه تاکسي براي سال 94 براساس نرخ تورم، وضع معيشتي و اقتصادي مردم و تاکسيرانان صورت خواهد گرفت و در ابتداي سال 94 لايحه پيشنهادي تعيين نرخ کرايه جهت بررسي و تصويب به شوراي اسلامي شهر کرمانشاه ارائه خواهد شدمديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني کرمانشاه، تصريح کرد: در بحث تعيين نرخ کرايه تاکسي نرخ تورم اعلام شده از سوي دولت بايد ملاک اصلي براي تعيين کرايه تاکسي هاي درون شهري باشد و بايد به اصل مهم عرضه و تقاضا توجه کرد.
سليماني با تأکيد بر اينکه هرگونه افزايش نرخ کرايه تاکسي هاي درون شهري در سال جاري غيرقانوني است و تخلف محسوب مي شود، افزود: رانندگان تاکسي افراد بسيار زحمتکش و قانونمندي هستند که عليرغم مشکلات مالي و باوجود آزادشدن نرخ حاملهاي انرژي همچنان با رعايت نرخ مصوب به ارائه خدمت پرداخته اند و حاضر به تخطي از قانون نشده اند اما متأسفانه در هر قشري ممکن است افرادي هم باشند که در پايان سال اقدام به افزايش غيرقانوني کرايه نمايند که با آنها برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.
وي در پايان تصريح کرد : کميته انضباطي سازمان تاکسيراني در اين مدت به شکل ويژه فعال است و با متخلفين و تغيير دهندگان نرخ کرايه هاي تاکسي پيش از ابلاغ رسمي برخورد قانوني و لازم صورت خواهد پذيرفت.  
تاریخ ثبت : 14/12/1393    ساعت ثبت : 8:24