مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه:افزايش کرايه‌ تاکسي نداشته‌ايم، دولت يارانه ويژه براي تاکسيرانان لحاظ کند

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه از مسئولين دولتي درخواست کرد: با در نظر گرفتن يارانه ويژه براي تاکسيرانان به اين قشر نگاه ويژه داشته باشند.
سجاد سليماني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه کرمانشاه، با بيان اينکه تک نرخي شدن قيمت بنزين تاثير زيادي بر معاش تاکسيرانان دارد، گفت: در بحث تک نرخي شدن قيمت بنزين متاسفانه هنوز بسته‌هاي حمايتي براي تاکسيرانان در نظر گرفته نشده که اميدواريم زودتر اين امر محقق شود.
وي حمايت از حمل و نقل عمومي را از اولويت‌هاي تمامي دولت‌ها دانست که دولت تدبير و اميد نيز به آن اهتمام دارد.
سليماني در ادامه با بيان اينکه هيچگونه افزايش قيمتي در نرخ کرايه‌ تاکسي در شهر کرمانشاه نداشته‌ايم و قيمت مصوب سال گذشته همچنان پابرجاست، گفت: با هر گونه افزايش خودسرانه کرايه تاکسي توسط افراد متخلف برخورد مي‌شود.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه افزود: افزايش نرخ کرايه تاکسي مستلزم طي مراحل قانوني شامل بررسي و پيشنهاد لايحه به شورا و مصوبه شوراي شهر و تاييد فرمانداري است و هرگونه افزايش قيمت خارج از روند قانوني، تخلف محسوب مي‌شود و با متخلفان برخورد مي‌شود.
وي افزود: به روال سال‌هاي گذشته و بر اساس نرخ تورم، رقم پيشنهادي افزايش نرخ کرايه تاکسي براي بررسي و تصويب به شوراي شهر فرستاده شده است.
سليماني هرگونه افزايش خودسرانه نرخ کرايه تاکسي‌ها را غيرقانوني دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و يا افزايش غيرمجاز كرايه تاكسي، مراتب را از طريق شماره تلفن هاي 38211948، 38246565 و يا سامانه 137 شهرداري اطلاع دهند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه گفت: در صورت تغيير نرخ کرايه هاي تاکسي نسبت به اطلاع رساني به رانندگان تاکسي و عموم شهروندان اقدام خواهد شد. سليماني گفت: تاکسيرانان متخلف در مرحله نخست به سارمان تعزيرات حکومتي معرفي شده و در صورت ادامه تخطي به کميته‌هاي انضباطي ارجاع و نهايتا نسبت به باطل کردن کارت شهري آن‌ها اقدام خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر حدود 9700 تاکسي گردشي، مسيري، ون و آژانس در شهر کرمانشاه فعاليت مي کنند و روزانه بيش از 600 هزار نفر از طريق ناوگان تاکسيراني درون شهري کرمانشاه جابجا مي شوند.
سليماني در پايان گفت: با توجه به اينکه بيش از 70 درصد ناوگان تاکسيراني شهر کرمانشاه را خودروهاي دوگانه سوز تشکيل مي‌دهد و با توجه به عدم تغيير گاز CNG از تاکسيراناني که خودروي دوگانه سوز دارند، خواست تا بيشتر از گاز استفاده کنند.  
تاریخ ثبت : 7/3/1394    ساعت ثبت : 10:17