در دومين جلسه ساماندهي سرويس مدارس اعلام شد: مديران مدارس فقط با شركتها و آژانسهاي تاكسي تلفني قرارداد منعقد كنند

 

در دومين جلسه طرح ساماندهي سرويس مدارس براي سال تحصيلي 94-95 تأکيد شد که مديران مدارس حق انعقاد قرار داد با افراد حقيقي را نداشته و صرفا بايد با شركتها و آژانسهاي تاكسي تلفني معرفي شده از سوي سازمان تاکسيراني قرارداد منعقد كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه، مديرعامل اين سازمان در اين باره گفت: سازمان تاکسيراني هيچگونه مسئوليتي درمورد به کار گرفتن و انعقاد قرارداد با افراد حقيقي را نخواهد پذيرفت و با اندسته از افراد شاغل نيز كه بخواهند سرويس مدارس انجام بدهند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
سجاد سليماني با بيان اينکه سازمان تاکسيراني وظيفه تصميم سازي در امور سرويس حمل و نقل دانش آموزان را عهده دار است و با عزم جدي، افزايش کيفيت ارائه خدمات به دانش آموزان و خانواده ها را در اولويت کاري خود قرار داده است، از والدين دانش اموزان خواست جهت حمل و نقل فرزندان خود از خانه به مدرسه و برعکس، فقط از خودروهاي عمومي و داراي صلاحيت در امر جابجائي دانش آموزان که تحت نظارت سازمان تاکسيراني در طرح سرويس مدارس فعاليت دارند، استفاده کنند.
وي بر ضرورت آموزش به رانندگان سرويس‌هاي مدارس تاکيد و اظهار کرد: هماهنگي لازم جهت برگزاري كلاسهاي آموزش توجيهي ويژه مديران و رانندگان سرويس مدارس در فصل بازگشائي مدارس صورت گرفته است.
سليماني ادامه داد: آموزش و پرورش کرمانشاه با همکاري شرکت‌هاي خصوصي تاکسيراني تلاش خواهند کرد تا نسبت به فراهم آوردن فضاي لازم براي آموزش رانندگان سرويس‌هاي مدارس اقدام کنند که کارشناسان سازمان تاکسيراني و پليس نيز در اين خصوص وارد عمل شده و نسبت به آموزش رانندگان سرويس‌هاي مدارس اقدام مي‌کنند.
وي با يادآوري اينکه كليه تاكسيهايي كه در امر سرويس مدارس فعاليت دارند بايد ضمن برخوردار بودن از استانداردهاي ايمني، برچسب سرويس مدارس سال تحصيلي 95-94 بر روي شيشه آنها نصب شده و رانندگان اين خودروها كارت سرويس مدارس دريافت كنند، افزود: شرکتها و آژانسها بايد برچسب را از سازمان تاکسيراني دريافت کنند و به رانندگان بدهند و رانندگان نيز ملزم به چسباندن آنها به خودروي خود هستند.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه با تأکيد بر اينکه صلاحيت فردي و اخلاقي متقاضيان سرويس مدارس حتما بايد براي سازمان تاكسيراني توسط مراجع ذيصلاح محرز شود، افزود: توجه به خصوصيات فردي و شخصيتي راننده، کيفيت خودرو، نحوه ارتباط با والدين، نرخ شهريه، چگونگي دريافت و پرداخت شهريه، نحوه نظارت و ارزيابي و از همه مهمتر وجود شرايط تربيتي و فرهنگي در سرويس مدارس از جمله موضوعاتي است که سازمان تاکسيراني با بهره گيري از کارشناسان و برنامه ريزان مجرب به ساماندهي آن پرداخته است.
وي با بيان اينکه نرخ مصوب شوراي اسلامي شهر از طريق آموزش و پرورش به تمامي مناطق و مدارس شهر كرمانشاه اعلام خواهد شد و مدارس ملزم به رعايت اين نرخ هستند، گفت: تمامي سرويس هاي مجاز مدارس شهركرمانشاه ملزم به عقد قرارداد بر مبناي نرخ مصوب شوراي اسلامي شهر كرمانشاه هستند و چنانچه سرويس مدرسه اي از نرخ مصوب تخطي کند پيگيري و با او برخورد خواهيم کرد.
به گفته سليماني رسيدگي به وضعيت سرويس مدارس از طريق نظارت ميداني از سوي گشتهاي کنترل سازمان تاکسيراني و عوامل راهور در طول سال تحصيلي صورت خواهد گرفت.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه همچنين با اشاره به اينکه 10 شرکت خصوصي تاکسيراني هم اکنون پروانه بهره‌برداري دارند گفت:‌ اين شرکت‌ها در کنار آژانسهاي تاکسي تلفني با نظارت مستمر سازمان تاکسيراني در مناطق مختلف شهر با مدارس و ادارات آموزش و پرورش براي جابجايي دانش آموزان همکاري مي‌کنند بنابراين اين شرکت‌ها موظف به پاسخگويي در خصوص هرگونه مشکل در جابجايي دانش آموزان هستند.
وي يادآور شد: هماهنگي لازم با آموزش و پرورش و ارسال ليست شركتهاي حمل ونقل دورن شهري و آژانسهاي تاكسي تلفني مجاز جهت سرويس مدارس انجام شده است.
به گفته وي 220 آژانس تاکسي تلفني تحت پوشش سازمان تاکسيراني کرمانشاه در طرح سرويس مدارس فعاليت خواهند داشت که از اين تعداد 10 آژانس، آژانس بانوان و حدود 150 راننده نيز زن هستند.
سليماني تصريح کرد: از حضور رانندگان زن در طرح سرويس مدارس استقبال و از آنان دعوت مي کنيم براي فعاليت در اين طرح و طي مراحل ثبت نام اقدام کنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني کرمانشاه درپايان از خودروهاي شخصي مجاز كه متقاضي خدمات سرويس مدارس هستند خواست تا جهت دريافت پروانه فعاليت به سازمان تاكسيراني مراجعه نمايند  
تاریخ ثبت : 27/5/1394    ساعت ثبت : 11:28