شهردار کرمانشاه تأکيد کرد:براي امنيت دانش آموزان، نظارت کامل بر سرويس مدارس صورت گيرد

 

شهردارکرمانشاه با اشاره به اينکه با آغاز سال تحصيلي بيش از 300 هزار دانش‌ آموز، دانشجو و کادر علمي وارد چرخه ترافيکي شهر مي شوند. افزود: برنامه ريزي هاي لازم انجام شده و با همکاري پليس تلاش خواهيم کرد تا هيچ انسداد ترافيکي نداشته باشيم.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، دکتر عبدالرضا شعباني با تاکيد بر وظيفه نظارتي شهرداري کرمانشاه در امور حمل و نقل بار و مسافر گفت: رانندگان صاحب صلاحيت جهت سرويس هاي مدارس توسط تاکسيراني به مديران مدارس معرفي مي‌شوند و اين رانندگان آموزش هاي لازم را مي بينند تا دانش آموزان در نهايت امنيت و آسايش مسير منزل تا مدرسه را طي کنند.
وي با بيان اينکه دانش آموزان امروز، آينده سازان ايران هستند و تمام هم و غم خود را بايد به کار ببريم تا امنيت جاني و رواني آنان را تأمين کنيم، افزود: هر کدام از مديران وظيفه داريم در امر آموزش و تربيت تلاش کنيم چرا که آينده کشور ما در دستان دانش‌آموزان و دانشجويان است.
وي از مديران مدارس و انجمن اولياء و مربيان خواست براي جابجايي دانش آموزان از سرويس هاي مجاز و داراي برچسب مدرسه استفاده کنند و به خانواده‌ها توصيه کرد با قبول مسئوليت در روزهاي نخست بازگشايي مدارس به مسئولان فرصت ارزيابي صلاحيت رانندگان را بدهند تا از معضلات و مشکلات پيش رو پيشگيري شود.
شهردارکرمانشاه افزود: اگرچه دستگاه‌هاي مختلفي در امر نظارت بر نحوه ارائه سرويس مدارس فعاليت دارند، اما آنچه بيش از همه داراي اهميت ويژه است، توجه اولياء دانش‌آموزان و مدارس به اين موضوع است چراکه ممکن است موردي از چشم نهادهاي مسئول مغفول ماند، اما اولياء و مربيان مي‌توانند نظارت صد درصدي داشته باشند و بر کم و کيف فعاليت سرويس‌هاي مدارس دقت کنند و هرگونه تخلفي را به مسئولان ذيربط گزارش دهند.
وي با اشاره به لزوم رعايت نکاتي خاص از جمله تاييد سلامت رفتاري رانندگان سرويس دانش‌آموزان اضافه کرد: خانواده و مسئولان بايد متوجه باشند که صرف رعايت قيمت مصوب در اين حوزه نمي‌تواند تضميني براي سلامت رفتاري افراد باشد.
دکتر شعباني با تأکيد بر اينکه رفتار رانندگان سرويس مدارس بايد موجه و بسيار بهتر از رفتار ديگر رانندگان باشد، داشتن سلامت جسمي و روحي، داشتن تاييديه از مراجع ذيصلاح و سالم بودن خودرو را از شرايط لازم براي کسب صلاحيت در ارائه خدمت در بخش سرويس مدارس اعلام کرد.
وي با بيان اينکه رانندگي سرويس مدرسه مانند يک کلاس سيار و متحرک است، ادامه داد: رانندگان در اين کلاس نقش معلم را ايفا مي کنند به همين منظور نوع رانندگي و نحوه برخورد آنها علاوه بر تامين ايمني دانش آموزان به عنوان يک الگوي رفتاري در آينده شخصيت کودکان بسيار موثر است.
وي افزود: بخشي از زمان فراگيري دانش‌آموزان در سرويس مدارس سپري مي‌شود. چه بسا غفلت مسوولان و والدين براي توجه به نحوه رفت آمد بين مدرسه و خانه باعث بروز پشيماني شود. به همين دليل بايد برنامه‌ريزي دقيقي براي آن داشت.
دکتر شعباني ادامه داد: از منظر روان شناسان، مديريت شهري و پليس راهنمايي و رانندگي، راننده سرويس مدرسه وظيفه اي فراتر از نام يک راننده دارد علاوه بر جنبه هاي تربيتي براي فرهنگ سازي ترافيک، حفاظت جان کودکان را بر عهده دارد.
وي بيش از ظرفيت خودرو سوار کردن مسافر و واگذاري امتياز به ديگران را از تخلفات اعلامي رانندگان سرويس‌ها عنوان و بيان کرد: عدم رعايت اين مسائل تا وقتي مشکلي به وجود نيامده در هيچ محفلي بررسي نمي‌شود ولي يادمان باشد که اگر اتفاقي بيفتد ديگر نمي‌توان آن را جمع و جور کرد به ويِژه اينکه شرکت‌هاي بيمه تعهدات مشخصي را در اين حيطه دارند.
شهردار کرمانشاه با اشاره به تمايل خانواده‌هاي کرمانشاهي براي استفاده از سرويس‌هاي با رانندگان خانم براي فرزندان دختر خود ادامه داد: عدم تمايل بانوان جهت فعاليت در شغل تاكسيراني مانع جدي براي پاسخ به درخواست مردم در اين حيطه است.  
تاریخ ثبت : 21/6/1394    ساعت ثبت : 18:2