مديرعامل سازمان تاكسيراني کرمانشاه خبرداد: تشديد برخورد با خودروهاي غيرمجاز سرويس مدارس

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه از تشديد طرح برخورد با تخلفات خودروهاي سرويس مدارس خبر داد و افزود: اين طرح به منظور برخورد با تخلفات رانندگان سرويس مدارس شروع و در ادامه به منظور جلوگيري از فعاليت سرويسهاي غيرمجاز و حفظ امنيت دانش آموزان، تشديد شد و از فعاليت سرويس هاي فاقد مجوز جلوگيري مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، سجاد سليماني اعلام کرد: از اول مهرماه تاكنون تعداد 300 دستگاه خودروغيرمجاز که اقدام به جابجايي دانش آموزان تحت عنوان سرويس مدرسه مي نمودند شناسائي ومدارک آنها جهت ساماندهي و اقدام قانوني اخذ شده است.
وي با بيان اينکه اعمال قانون براي خودروهاي مسافربرشخصي غير مجاز و حتي تاکسيها و خودروهاي فعال در شرکتهاي حمل ونقل درون شهري که فاقد برچسب سرويس مدرسه هستند تشديد خواهد شد تصريح کرد: اين طرح نظارتي تا پايان سال تحصيلي دانش آموزان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت .
مديرعامل سازمان تاكسيراني کرمانشاه يادآورشد: کليه رانندگان سرويس هاي مدارس موظف به داشتن مجوز قانوني، کارت و برچسب سرويس مدرسه و بيمه شخص ثالث بوده و سوار نمودن دانش آموز بيش از ظرفيت قيد شده در کارت ماشين خودرو نيز غيرمجاز است.
سليماني تأکيد کرد: تاثير رعايت رفتار مثبت و قوانين راهنمايي و رانندگي از جمله بستن کمربند ايمني توسط راننده بسيار مهم بوده و رعايت بهداشت شخصي و تميز نگهداشتن خودرو و تجهيز آن به وسايل ايمني واطمينان از سالم بودن سيستم گرمايشي و سرمايشي الزامي است .
وي با بيان اينكه از ابتداي سال تعداد بيش از 850 دستگاه خودرو در بحث سرويس مدارس ثبت نام و برچسب سرويس مدارس دريافت كرده اند، از رانندگان سرويس هاي مدارس خواست که در طول مسير از صحبت غيرضروري با دانش آموزان پرهيز و از وسايل صوتي و تصويري نيز تحت هيچ عنوان استفاده نکنند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، از خانواده دانش آموزان نيز خواست تا خارج از دستور العمل، از خودروهاي غيرمجاز، شخصي و ... براي انتقال فرزندانشان به مدرسه استفاده نکنند؛ ضمن اينکه پليس با سرويس هاي غيرمجاز مدارس برطبق قانون برخورد مي کند و خانواده ها مجددا بايد نسبت به گرفتن سرويس مجاز براي فرزندان خود اقدام کنند.
سليماني مهمترين تخلفات سرويس مدارس در سال گذشته را سوار کردن بيش از ظرفيت مجاز عنوان کرد و يادآور شد که با نظارت و برخورد قاطع پليس و سازمان تاکسيراني ديگر شاهد بروز اين تخلف نيستيم و چنانچه موردي گزارش شود بلافاصله با متخلف برخورد قانوني خواهد شد  
تاریخ ثبت : 27/7/1394    ساعت ثبت : 8:5