مديرعامل سازمان تامين اجتماعي خبر داد:پوشش بيمه‌اي تاکسيرانان جديد

 

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينکه علي رغم مشکلات اعتباري بيمه تاکسيرانان قطع نشده، گفت: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده از امروز رانندگان جديد نيز تحت پوشش بيمه قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد تقي نوربخش در نشستي خبري ضمن اعلام اين خبر گفت: حدس مي‌زنيم 15 هزار نفر ديگر به جمع بيمه شدگان حوزه تاکسيراني افزوده شود.
وي افزود: بيمه تاکسيرانان سراسر کشور براساس تفاهم‌نامه‌اي که منابع آن از محل هدفمندي يارانه‌ها تامين مي‌شد، در سال 1389 با سازمان تامين اجتماعي منعقد شد و ما متعهد شديم تاکسيرانان را تحت پوشش ببريم.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه متاسفانه در دولت دهم تنها حدود 10 درصد از منابعي که براي اين پوشش پيش‌بيني شده بود به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شد، اظهار کرد: اين در حالي است که در سال گذشته در دولت يازدهم حق بيمه تاکسيرانان پرداخت شد و ما توانستيم پوشش بيمه تاکسيرانان را استمرار دهيم، اما در سال 94 به علت مشکلات اقتصادي دولت از محل هدفمندي يارانه‌ها پرداختي نداشتيم.
نوربخش ادامه داد: علي‌رغم اين مشکلات، پوشش بيمه‌اي مشمولان قبلي تداوم پيدا کرد، اما براي تحت پوشش بردن افراد جديد بايد منابع مالي تامين مي‌شد. خوشبختانه با پيگيري‌هاي سازمان تامين اجتماعي و مساعدت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، پوشش بيمه‌اي تاکسيرانان جديد را از امروز آغاز کرديم.
وي با بيان اينکه تاکسيرانان مي‌توانند در تهران و شهرستان‌ها از امروز به شعب تامين اجتماعي مراجعه کنند، گفت: ليست‌هاي بيمه از بهمن 93 در اختيار شعب قرار گرفته و چنانچه تاکسيرانان بخواهند سوابق بيمه‌اي بيشتري داشته باشند، مي‌توانند با پرداخت حق بيمه از آن زمان تحت پوشش درآيند.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي افزود: حدس مي‌زنيم حدود 15 هزار تاکسيران جديد به مجموعه قبلي اضافه شوند. 13.5 درصد حق بيمه مربوط به تاکسيرانان از سوي دولت و 13.5 درصد از سوي بيمه‌شده، پرداخت مي‌شود که البته ضرايب مختلفي دارد.
نوربخش در ادامه با بيان اينکه در 3 سال پاياني دولت دهم 200 ميليارد تومان بابت بيمه تاکسيرانان به تامين اجتماعي پرداخت شده بود، اظهارکرد: اين در حالي است که در دولت يازدهم طي يک سال 670 ميليارد تومان در اين راستا به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شد.  
تاریخ ثبت : 22/10/1394    ساعت ثبت : 17:29