در جلسه ساماندهي سرويس مدارس کرمانشاه تأکيد شد: چالش هاي سرويس مدارس را بايد با فرهنگسازي برطرف کرد

 

اولين جلسه توجيهي و ساماندهي سرويس مدارس شهر كرمانشاه در سال تحصيلي 96-95 با موضوع "هـر سرويس دانش آمـوزي يـك كـلاس درس"، با حضور مديرعامل سازمان تاكسيراني، مديركل آموزش وپروزش استان، پليس راهور و مديران مدارس نواحي سه گانه و پيمانكاران سرويس حمل و نقل دانش آموزي 24 شهريور ماه در تالار شهيد بهشتي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاكسيراني، در ابتداي اين جلسه، دكتر محبي مديرکل آموزش و پرورش کرمانشاه ضمن تقدير از همكاري ارزنده سازمانها و نهادهاي مرتبط با حوزه سرويس مدارس، با اشاره به دستور کار جلسه مبني بر بررسي و ساماندهي سرويس‌هاي حمل و نقل دانش‌آموزي در سال تحصيلي 96-95 افزود: بدون شک دانش آموزان، عزيزان والدين خود هستند و صيانت از آنان داراي اهميت ويژه مي باشد و اهميت دادن به آنان به منزله ارزش دادن به آينده و جامعه است .
وي با اشاره به چند ويژگي مهم که در شکوفايي ، تبلور و رشد آينده فرزندان در بخش آموزش و تحصيل مي تواند ايفاي نقش کند گفت: يکي از اين ويژگيها حفظ سلامتي فرزندان از ابتداي خروج از منزل تا وارد شدن به مدرسه و محل تحصيل است که اين امر نيز يکي از دغدغه هاي چالش برانگيز اوليا و والدين و آموزش و پرورش مي باشد و همواره آنان را نگران مي کند.
وي تأکيد کرد: بايد تلاش کرد تا آسيب‌هاي اجتماعي، اخلاقي و بدني به حداقل برسد و بتوان چالش‌هاي پيش روي حمل و نقل دانش آموزي را با فرهنگ سازي برطرف کرد.
سپس معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان با اشاره به نقش سازنده و پوياي سازمان تاكسيراني و اقدامات بهينه و مطلوب اين سازمان در سال گذشته گفت: تدوين راهکارهاي مناسب جهت اجراي مطلوب سرويس‌هاي حمل و نقل در سال جاري، بررسي مسائل اخلاقي، صلاحيتي، دارا بودن پروانه، بيمه‌نامه، گواهينامه و معاينه فني رانندگان و سرويس مدارس، ساعت تردد دانش آموزان در مدارس در سال تحصيلي جديد بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.
بهمن مراديفر در ادامه با بيان اينكه يکي از مهمترين دغدغه‌هاي خانواده‌ها، سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان است، اظهار داشت: بايد تلاش کرد تا آسيب‌هاي اجتماعي، اخلاقي و بدني به حداقل برسد و بتوان چالش‌هاي پيش روي حمل و نقل دانش آموزي را با فرهنگ سازي برطرف کرد.
احتمال وقوع حوادث براي دانش آموزان به حداقل برسد
در ادامه همايش سرهنگ عبداللهي مسؤل آموزش و فرهنگ پليس ترافيك استان كرمانشاه نيز با بيان اينکه در بحث ترافيک در چند حوزه به شدت مشکل داريم، گفت: يکي از مهمترين اين موضوعات در حوزه مسائل زيرساختي اعم از جاده، خيابان و معبر است و مشکل ديگر حوزه وسيله نقليه برمي‌گردد.
معاون امور ترافيک پليس راهور استان کرمانشاه. با اشاره به ورود اتومبيل و عجين شدن آن با زندگي روزمره، گفت: ترافيک امروز يک پديده و مسئله اجتماعي است و نهادينه سازي فرهنگ ترافيک نيازمند آموزش است.
وي مقابله با آسيب‌هاي ترافيکي براي دانش‌آموزان را نيازمند آموزش دانست و افزود: بايد با اقدامات پيشگيرانه احتمال وقوع حوادث را براي دانش‌آموزان به حداقل برسانيم.
معاون پليس راهور کرمانشاه نقش خانواده‌ها را در آموزش فرهنگ ترافيک به فرزندانشان مهم ارزيابي کرد و افزود: آموزش فرهنگ ترافيک را بايد در کودکان و از سنين مهدکودک اغاز کرد.
عبداللهي در ادامه با تاکيد بر اينکه با تخلفات حوزه سرويس مدارس به شدت برخورد خواهد شد، گفت: از تخلفات رانندگان سرويس‌هاي مدارس کوتاه نمي‌آييم.
تمام تلاش را براي امنيت دانش آموزان به کار مي بريم
در خاتمه اين همايش سجاد سليماني با بيان اينكه مجوز و كارت سرويس مدارس را سازمان تاكسيراني صادر مي‌نمايند، افزود: مولفه هاي زيادي را براي تاکسي هاي سرويس مدارس وضع کرديم که تا بر اساس آن اقدام به سرويس دهي نمايند که از جمله آنها ايمني کامل خودرو، حايز شرايط بودن راننده، داشتن بيمه نامه شخص ثالث، معاينه فني، بحث سرمايش و گرمايش خودرو، متانت و وقار و پاکدامني راننده، دقت عمل در جابجايي دانش آموزان، نظافت داخل خودرو منظم و مرتب بودن و وقت شناسي و از همه مهمتر داراي مجوز از سازمان تاکسيراني با نصب برچسب سرويس مدارس و... از ارکان اصلي آن مي باشد و انتظار داريم با اين اوصاف رانندگان تاکسي با اشراف کامل به اين موضوع بتوانند مطلوبترين، بهترين و شايسته ترين خدمات رساني را انجام دهند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني در ادامه خاطرنشان كرد: رانندگاني که بدون اخذ مجوز از سازمان تاکسيراني و نصب برچسب سرويس مدرسه اقدام به جابجايي دانش آموزان نمايند جلوگيري به عمل آمده و با خاطيان برابر آيين نامه انضباطي برخورد خواهد شد. لذا رانندگان عزيز و زحمتکش تاکسي که مبادرت به امر سرويس مدارس مينمايند در اسرع وقت نسبت به نصب برچسب اقدام نمايند تا مشکلي پيش نيايد.
در پايان ضمن قدرداني از اوليا و والدين دانش آموزان در همکاري به اين سازمان از آنان خواست تا در صورت مشاهده تخلف از سوي رانندگان تاکسي موضوع را با سازمان تاکسيراني كرمانشاه در ميان بگذارند.و از رانندگان محترم تاکسي نيز بخاطر همکاري و همراهي با سازمان تاکسيراني تشكر مي كنيم .
در پايان اين همايش از تعدادي از پيمانكاران و رانندگان سرويس مدارس كه در سال گذشته بيشترين همكاري و همراهي را با سازمان داشتند با اهداء لوح و هديه تقدير به عمل آمد  
تاریخ ثبت : 25/6/1395    ساعت ثبت : 7:46