3 هزار سرويس مدرسه دانش آموزان کرمانشاهي را جابجا مي کنند

 

* سرويس هاي مدارس بايد برچسب ويژه داشته باشند
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه با اشاره به اينکه سال گذشته 2 هزار وسيله نقليه کار حمل و نقل دانش‌آموزان از خانه به مدرسه را برعهده داشتند، از به کار گيري بيش از 3 هزار وسيله نقليه به عنوان سرويس مدرسه براي اياب و ذهاب دانش‌آموزان در سال تحصيلي 96-95 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني شهرداري کرمانشاه، سجاد سليماني، با تأکيد بر اينکه خودروهايي که براي سرويس مدارس انتخاب مي‌شوند بايد حتما معاينه فني و بيمه‌نامه شخص ثالث داشته باشند، تصريح کرد: اين خودروها بايد برچسب سرويس‌هاي مدارس را نيز بر روي شيشه خودروي خود نصب کنند در غير اينصورت مجاز به فعاليت نخواهند بود.
وي با بيان اينکه برچسب سرويس مدارس بايد هر سال تجديد شود زيرا برچسب سال هاي گذشته فاقد اعتبار هستند اظهار کرد: رانندگاني که موفق به کسب برچسب شده اند موظف هستند تا آن را ابتداي سال تحصيلي بر شيشه جلوي خودرو نصب کنند.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه با اشاره به اينکه برچسب سرويس مدرسه تنها به رانندگاني اعطا مي شود که پروسه تأييد صلاحيت را گذرانده باشند، افزود: سرويس‌هاي مدارس حتما بايد زير نظر سازمان تاکسيراني باشند، در غير اينصورت و در صورت بروز هرگونه مشکل امکان پيگيري و نظارت از سوي تاکسيراني وجود ندارد.
سليماني در ادامه از افزايش 15 درصدي کرايه‌ سرويس مدارس در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد و يادآور شد: رانندگان و شرکت هاي متولي تأمين خودروهاي سرويس مدارس بايد نرخ مصوب و تعيين شده را رعايت کنند.
سليماني با بيان اينکه 8 اکيپ و واحد بازرسي و نظارت بر عملکرد سرويس مدارس نظارت خواهند داشت، گفت: اين اکيپ‌ها در کنار عوامل تعزيرات، صنعت و معدن و پليس راهور بر عملکرد سرويس‌هاي مدارس نظارت دارند.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه از رانندگان سرويس‌هاي مدارس خواست تا برابر ظرفيت درج شده در کارت خودرو سرنشين سوار کنند و از سوار کردن سرنشين اضافه خودداري کنند، چراکه با اين موضوع به شدت برخورد مي‌شود.
سليماني در ادامه به نرخ سرويس مدارس اشاره کرد و گفت: نرخ سرويس مدارس براي خودروهاي سواري، تاکسي خطي و آژانس در مسيرهاي يک تا 5 کيلومتر ماهانه 60 هزار تومان، در مسيرهاي 5 تا 8 کيلومتر 75 هزار تومان و در مسيرهاي 8 تا 15 کيلومتر ماهانه 85 هزار تومان است.
وي نرخ سرويس‌ مدارس براي خودروهاي ون را نيز در مسيرهاي يک تا 5 کيلومتر ماهانه 50 هزار تومان، در مسيرهاي 5 تا 8 کيلومتر 60 هزار تومان و در مسيرهاي 8 تا 15 کيلومتر 65 هزار تومان اعلام کرد.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه همچنين با بيان اينکه خيلي از خانواده‌ها متقاضي استفاده از ميني‌بوس به عنوان وسيله نقليه هستند، گفت: هيچ محدوديتي براي پذيريش ميني‌بوس به عنوان سرويس مدارس نداريم وي درمورد نرخ سرويس مدارس براي انواع ميني‌بوس‌ها نيز گفت: امسال نرخ سرويس مدارس ميني بوس ها براي مسيرهاي يک تا 5 کيلومتر 35 هزار تومان، مسيرهاي 5 تا 8 کيلومتر 40 هزار تومان و 8 تا 15 کيلومتر 45 هزار تومان اعلام شده است.
مدير عامل سازمان تاكسيراني از رژه نمادين و اعلام آمادگي واحد گشت و بازرسي سازمان تاکسيراني کرمانشاه در اولين روز بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: واحد گشت و بازرسي سازمان تاکسيراني با همکاري پليس راهور براي ايمني شهروندان بر سرويس هاي مدارس نظارت خواهند داشت.
سليماني از شهروندان خواست تا هر نوع تخلف در سرويس مدارس را با شماره تماس 38257910 در ميان بگذارند تا با تخلفات برخورد شود.  
تاریخ ثبت : 1/7/1395    ساعت ثبت : 12:48