3 هزار سرويس مدرسه زير ذره بين اکيپهاي بازرسي سازمان تاکسيراني کرمانشاه

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه در حاشيه مانور آمادگي اکيپهاي بازرسي اين سازمان بر سرويس مدارس گفت: 8 اکيپ گشت خودرويي بازرسي سازمان تاکسيراني با همکاري نيروهاي پليس راهور آماده گشت و بازرسي و نظارت دقيق بر 3 هزار خودروي سرويس مدارس سطح شهر کرمانشاه هستند.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، سجاد سليماني ضمن تبريک بهار تعليم و تربيت و آغاز سالتحصيلي جديد به کليه دانش آموزان و با تأکيد بر اينکه تا پايان سال تحصيلي جاري روزانه اين نظارت و بازرسي ها صورت خواهد گرفت، افزود: با توجه به اين که سرويس مدارس از اهميت بسيار بالايي نزد مسئولين و خانواده دانش آموزان برخوردار است، امسال نيز گشت سرويس مدارس با قوت بيشتر در دستور کار سازمان تاکسيراني کرمانشاه قرار گرفته است.
وي هدف از اين گشت ها را چنين عنوان کرد: بعضاً مشاهده مي گردد خودرو هايي که راننده آنها فاقد تعيين صلاحيت فردي مي باشد و همچنين خودروي آنها نيز فاقد بيمه شخص ثالث آژانسي و برگه معاينه فني معتبر و درنهايت فاقد برچسب سرويس مدرسه مي باشد، اقدام به حمل دانش آموزان مي کنند که اين امر منجر به ايجاد مشکلات جبران ناپذيري مي شود که در اين گشت ها مدارک خودرو هاي مذکور اخذ و راننده جريمه و اعمال قانون مي شود.
سليماني از کليه رانندگان سرويس مدارس خواست که قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت کنند تا کمترين آسيب احتمالي به دانش آموزان وارد نشود.
وي يادآورشد که سازمان تاکسيراني کرمانشاه در راستاي وظيفه ذاتي خود ضمن اختصاص اکيپ هاي گشت و بازرسي ويژه طرح سرويس مدارس و نظارت و کنترل مدارس سطح شهر، با هماهنگي مراجع ذيربط نسبت به بازرسي و اعمال قانون و برخورد با خودروهاي غير مجاز که از قوانين و مقررات جاري تخطي کرده و و اين قوانين را رعايت نمي کنند، اقدام مي نمايد.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه در ادامه با تأکيد بر اينکه سرويس هاي مدارس درصورتي مجاز به فعاليت خواهند بود که برچسب سرويس مدرسه را بر روي شيشه جلوي خودروي خود نصب نموده باشند، گفت: رانندگاني که تاکنون نسبت به دريافت برچسب سرويس مدرسه اقدام نکرده اند بايد هرچه زودتر به سازمان تاکسيراني مراجعه نمايند تا مراحل لازم براي دريافت برچسب را طي و مجاز به فعاليت گردند درغير اينصورت به آنها اجازه فعاليت داده نخواهد شد.
وي افزود: گرچه دستگاه‌هاي مختلفي در امر نظارت بر نحوه ارائه سرويس مدارس فعاليت دارند، اما آنچه بيش از همه داراي اهميت ويژه است، توجه اولياء دانش‌آموزان و مدارس بر اين موضوع مي‌باشد چراکه ممکن است موردي از چشم نهادهاي مسئول مغفول ماند، اما اولياء و مربيان مي‌توانند نظارت صد درصدي داشته باشند و بر کم و کيف فعاليت سرويس‌هاي مدارس دقت کنند.
سليماني از والدين دانش آموزان خواست تا از رانندگان و خودروهاي تأييد صلاحيت نشده جهت سرويس مدارس فرزندان خود استفاده نکنند و امنيت فرزندان خود را به خطر نيندازند.
وي همچنين بر لزوم رعايت ظرفيت مجاز سرويس‌مدارس توسط رانندگان تأکيد کرد و افزود: مسئله ظرفيت سرويس از نکاتي است که به شدت مورد توجه بازرسان سازمان تاکسيراني و پليس راهور قرار دارد ضمن اينکه رفتار رانندگان سرويس مدارس نيز بايد بسيارموجه باشد.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه تصريح کرد: رانندگان سرويس مدارس بايد دقت کنند در صورت بروز حادثه، شرکت‌هاي بيمه‌گر براساس ظرفيت مجاز خودرو به ارائه خدمت مي‌‎پردازند و سوار کردن بيش از حد مجاز نيز با اعمال قانون همراه خواهد بود  
تاریخ ثبت : 6/7/1395    ساعت ثبت : 12:7