مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه خبر داد:آموزش گردشگري ويژه رانندگان تاکسي درون شهري کرمانشاه

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهرداري کرمانشاه از آموزش گردشگري ويژه رانندگان تاکسي درون شهري کرمانشاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، سجاد سليماني گفت: در راستاي برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه رانندگان تاکسي هاي درون شهري، با همكاري موسسه آموزش علمي كاربردي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري، يک دوره آموزش گردشگري ويژه رانندگان وسايل نقليه درون شهري كرمانشاه برگزار شد.
وي ضمن تقديراز حضور رانندگان فعال عرصه خدمات حمل و نقل درون شهري کرمانشاه در اين برنامه افزود: در اين دوره آموزشي، رانندگان تاکسي با صنعت توريسم و مسائل مربوط به گردشگري آشنا شده و با پرسش و پاسخ در اين جلسه، اطلاعات بيشتري در رابطه با جذب توريسم و مراکز گردشگري شهر تاريخي کرمانشاه کسب کردند.
به گفته مدير عامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، در اين دوره آموزشي، که با هدف فرهنگ سازي عمومي گردشگري و آشنايي رانندگان وسايل نقليه با مفاهيم و قوانين گردشگري به اجرا رسيد، مدرسان مباحثي درخصوص؛ آشنائي با صنعت گردشگري، مشتري مداري و نحوه برخورد با گردشگران، عوامل آسيب رسان به سلامت رانندگان و راه هاي پيشگيري از اين عوامل، فنون برقراري ارتباط کلامي و آداب معاشرت با مسافران، اصول کمک هاي اوليه، چگونگي رانندگي ايمن و راحت، کنترل استرس، خشم و مديريت زمان، شناخت صنعت گردشگري و آشنايي با جاذبه هاي استان و گردشگري کشور(آثار تاريخي، فرهنگي، طبيعي)، مهارت هاي فردي و ارتباطي (گفتار، رفتار، پوشش و آراستگي ) الگوهاي رفتاري و مهارت هاي فردي و ارتباطي، آداب و معاشرت اجتماعي را آموزش دادند.
سليماني همچنين با ابراز خرسندي از برگزاري اين گونه دوره ها تصريح کرد: با ادامه برگزاري اين دوره ها براي ساير رانندگان تاکسي هاي درون شهري، شاهد پيشرفت و توسعه گردشگري در شهر کرمانشاه خواهيم بود.
وي برگزاري اين کارگاه آموزشي توجيهي را يکي از برنامه هايي دانست که در راستاي آموزش رانندگان تاکسي شهري در نحوه تعامل با گردشگران داخلي و خارجي و تکريم آنها به عنوان يکي از زيرساخت هاي اساسي حمل و نقل و ترافيک شهري برگزار شد.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه تأکيد کرد: آموزش شهروندان جهت ميزباني شايسته از گردشگران با توجه به رشد آمار گردشگران و بازديد از جاذبه هاي شاخص تاريخي فرهنگي و طبيعي کرمانشاه بسيار حائز اهميت است.
پس از پايان دوره از سوي موسسه آموزش عالي علمي- کاربردي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و دفتر مطالعات گردشگري به شرکت کنندگان گواهي پايان دوره اعطا گرديد.  
تاریخ ثبت : 24/7/1395    ساعت ثبت : 11:32