مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه اعلام کرد: برخورد قاطع با آژانس‌هاي تاکسي تلفني فاقد مجوز

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه اعلام کرد: آژانس‌هاي فاقد مجوز و متخلف در شهرکرمانشاه پلمب و با آن‌ها برخورد جدي خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تاکسيراني کرمانشاه، سجاد سليماني با اشاره به وجود تعداد270آژانس تاکسي تلفني داراي مجوز و تحت نظارت سازمان تاکسيراني در شهر کرمانشاه در حال فعاليت هستند ، اظهار داشت : اکنون آژانس‌ها دو گروه هستند، برخي صنفي و تحت نظارت اتاق اصناف( اتومبيل کرايه ) و برخي زير نظر سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه اداره مي‌شوند از اينرو شهروندان در صورت مشاهده تخلف آژانس‌هايي که از اتاق اصناف مجوز دارند، بايد به اتاق اصناف و تخلف آژانس‌هايي که از سازمان تاکسيراني مجوز دارند بايد به اين سازمان اعلام شود.
وي نظام‌دهي به فعاليت آژانس‌ها، ايجاد امنيت رواني، هويت بخشي به شخص راننده و خودروي او، کنترل تردد رانندگان آژانس‌ها در سطح شهر و ... را از اهداف اجراي چنين طرحي عنوان و تصريح کرد: سازمان تاکسيراني با همکاري پليس راهور و اداره اماکن همچنين در صورت مشاهده با آژانسهاي تاکسي تلفني تحت پوشش اين سازمان که مقررات و آئين نامه سازمان تاکسيراني را رعايت نکنند به شدت برخورد خواهد کرد.
مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه از مديران آژانس هاي فاقد مجوز خواست تا به منظور جلوگيري از پلمب آژانس هاي خود، هرچه سريعتر جهت دريافت پروانه تاکسيراني به اين سازمان واقع در چهارراه بسيج، جنب بانک ملت مراجعه کنند.
سليماني، داشتن صلاحيت اخلاقي، عدم سو پيشينه و کارت شهري را از شرايط مورد نياز راننده براي کار در آژانس تلفني عنوان و تأکيد کرد: علاوه بر راننده، مدير تاکسي تلفني هم بايد صلاحيت قانوني را از مراجع ذيصلاح کسب کند.
به گفته وي کميته انضباطي سازمان تاکسيراني نيز با متخلفيني که مقررات فعاليت در تاکسي تلفني را رعايت نمي کنند، برخورد قانوني مي کند.
سليماني با اشاره به اينکه نصب تابلو ثابت آژانس تلفني يکي از موارد مورد تاکيد سازمان است و در صورت مشاهده تابلو سيار بر خودرو آژانس هاي تلفني، با راننده و مدير تاکسي تلفني به شدت برخورد مي شود، افزود: تنها راه تشخيص و تفاوت خودروهاي تاکسي تلفني با شخصي هاي مسافربر در خيابان، تابلوي آنهاست، افزود: رانندگان آژانس تلفني براي تردد در شهر بايد از تابلو به عنوان علامت مشخصه و معرف آژانس تاکسي استفاه بکنند تا قابل تمايز از خودروهاي مسافربر شخصي باشند.
وي يادآور شد: همچنين بدنه خودرو بايد شطرنجي شده و 2 درب خودرو آرم تاکسي تلفني داشته باشد . مديرعامل سازمان تاکسيراني کرمانشاه، تأکيد کرد: ضمنا کنترل رانندگان فاقد کارت شهري جزو مواردي است که در صورت مشاهده برخورد خواهد شد و تنها کساني مجاز هستندکه داري پروانه فعاليت باشند.
سليماني تصريح کرد: سازمان تاکسيراني شهرکرمانشاه با اداره اماکن عمومي براي بازديد از آژانس هاي تلفني به اين دفاتر سرکشي مي کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از نداشتن کارت تردد راننده خودرو يا داشتن تابلو سيار و راننده فاقد مجوز، دفتر تاکسي تلفني پلمپ مي شود.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهرکرمانشاه در ادامه به نظارت بر نوع فعاليت و نرخ‌هاي اخذ شده توسط رانندگان تاکسيراني و آژانس‌هاي تاکسي تلفني در سطح شهر تاکيد کرد و گفت: نرخ‌هاي جابجايي مسافران هر سال با تصويب شوراي اسلامي شهر به رانندگان تاکسي و دفاتر آژانس تاکسي تلفني ابلاغ مي‌شود که آن‌ها نيز موظف به رعايت آن هستند.
وي درخاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 38211948-38246565 تماس گرفته و به بازرسي سازمان گزارش دهند، در اولين فرصت به گزارشات مردمي رسيدگي مي شود.  
تاریخ ثبت : 11/11/1395    ساعت ثبت : 10:13