مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه: 400 دستگاه تاکسي فرسوده هنوز در طرح نوسازي ثبت نام نکرده اند

 

* مالکان تاکسي هاي فرسوده هرچه زودتر نسبت به نوسازي خودروي خود اقدام کنند
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر کرمانشاه با اشاره به طرح تعويض تاکسي فرسوده با عمر بيش از ده سال، گفت: از مجموع تاکسي هاي فرسوده موجود در شهر، 400 دستگاه تاکسي فرسوده باقي مانده است که صاحبان آن تاکنون جهت ثبت نام اقدام نکرده اند.
به گزارش روابط عمومي تاکسيراني کرمانشاه، سجاد سليماني با بيان اينکه از ابتداي شروع طرح نوسازي تاکسيهاي فرسوده 1150 دستگاه تاکسي کرمانشاه نوسازي شده‌اند، افزود: از اين تعداد، 520 دستگاه در نيمه اول سال جاري و مابقي درسال 95 نوسازي شده اند.
به گفته وي از2300 دستگاه تاکسي فرسوده شهر کرمانشاه، حدود 1900 دستگاه در اين طرح ثبت نام کردند که تاکنون 1150 دستگاه تاکسي تحويل شده و حدود 240 دستگاه نيز در مرحله صدور پيش فاکتورها هستند.
سليماني با تأکيد بر اينکه تاکسي هاي با بيش از 10 سال عمر از ناوگان تاکسيراني شهر کرمانشاه خارج مي شوند، ادامه داد: دارندگان تاکسي هاي بالاي 10 سال عمر براي ثبت نام و شرکت در طرح جايگزيني تاکسي هاي فرسوده بايد هرچه زودتر اقدام کنند و در غير اين صورت نيروهاي گشت تاکسيراني با همکاري پليس راهور، از تردد اين تاکسي ها در سطح شهر جلوگيري خواهند کرد.
به گفته مديرعامل سازمان تاکسيراني شهر کرمانشاه طبق اعلام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل و سوخت کشور، جهت اسقاط تاکسي فرسوده، براي متقاضيان تسهيلاتي معادل 20 ميليون تومان به منظور دريافت خودروهاي سمند و پژوي 405 با نرخ سود 16 درصد و با بازپرداخت چهار ساله در نظر گرفته شده است که سه بانک پارسيان، تجارت و ملت بانک‌هاي عامل هستند.
سليماني افزود: مبلغ 5 ميليون تومان هم براي اسقاط خودرو در نظر گرفته‌شده است ولي با توجه به اين که مبلغ ارزش لاشه خودرو بايد از طريق گمرک به حساب ايران خودرو واريز ميشد و هنوز اين امر اتفاق نيفتاده، در حال حاضر ايران خودرو صدور پيش فاکتور را منوط به تسويه حساب گمرک دانسته تا دوباره طرح نوسازي از سر گرفته شود.
مديرعامل تاکسيراني کرمانشاه مدارک لازم براي ثبت نام را شامل اصل سند خودرو(برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملي مالک خودرو، اصل پروانه بهره برداري، اصل پروانه فعاليت ذکر کرد.  
تاریخ ثبت : 15/7/1396    ساعت ثبت : 10:28